چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


تاثیر رسانه های اجتماعی بر کلاس های زبان انگلیسی

تاثیر رسانه های اجتماعی بر کلاس های زبان انگلیسی

مهاجران سومالی از زمان جنگ داخلی، دسترسی کمی به مدارس در طول جنگ داشتند و  می بایست به مدت طولانی در اردوگاه های پناهندگان در ایالات متحده ساکن می شدند. این امر موجب بروز بی سوادی بالا در میان بسیاری از نوجوانان سومالی در مینه سوتا شده است.از آنجایی که مینه سوتا دارای بیشترین جمعیت سومالی ها در ایالات متحده است، کمک به این جمعیت برای افزایش مهارت های سواد آموزی آنها، هدف بسیاری از مربیان و محققان است.

برای رسیدگی به این موضوع، محققان کالج آموزش و پرورش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه مینه سوتا، توانایی رسانه های اجتماعی برای پشتیبانی از زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم (ESL) و توسعه سواد آموزی در میان جوانان سومالی را مورد بررسی قرار دادند.این مطالعه که در مجله زبان، هویت و آموزش چاپ شده، با هدف یافتن راه های جدید برای استفاده از رسانه های اجتماعی به دست  جوانان به منظور تقویت مشارکت آنها در فعالیت های کلاس درس با ارائه فرصت های قابل ملاحظه ای برای نوشتن درباره خود در رسانه های مرتبط و آشنا اجرا گردیده است.

تیم تحقیقاتی، یک واحد رسانه های اجتماعی را هدف قرار داد که آموزش دانش آموزان را از طریق رسانه های اجتماعی فراهم می کرد. این رسانه اجتماعی ، نوشتن و به اشتراک گذاری در یک فضای آنلاین امن و آشنا، استفاده گسترده تر از زبان انگلیسی و تجارب یادگیری غنی تر و تعاملی در گروه را نسبت به گزینه های آفلاین امکان پذیر کرد.

کندال کینگ، نویسنده این مطالعه و استاد آموزش زبان دوم در بخش برنامه درسی و آموزش، گفت: "یافته های این تحقیق مربوط به همه معلمان کلاس درس در منطقه ما است." "در حالی که بسیاری از جوانان پناهنده، تجربه زیادی در زمینه نوشتن رسمی علمی ندارند، اما تعداد زیادی از آنها بسیار متعهد به  ارتباطات و استفاده از رسانه های اجتماعی هستند. دانش آموزان از جنبه های فنی فیس بوک استفاده کرده اند و همچنین دریافتند که رسانه های اجتماعی یک ابزار ارتباطی قدرتمند است. به طور کلی، تحقیقات ما بر قدرت رسانه های اجتماعی تأکید می کند تا فضایی برای دانش آموزان فراهم شود که در آن مهارت های نوشتن را به نحو معنی داری انجام دهند."

مارتا بیگلو، استاد در بخش برنامه درسی و آموزش، می گوید: "ما باید از آموزه های جوانان جهت سواد آموزی استفاده کنیم." جذابیت قدرتمند رسانه های اجتماعی در کلاس های درس می تواند به دانش آموزان کمک کند که در ارتباطات با دیگر دانش آموزان و معلمانشان در داخل و خارج از مدرسه شرکت کنند.



تاثیر رسانه های اجتماعی بر کلاس های زبان انگلیسی
تاثیر رسانه های اجتماعی بر کلاس های زبان انگلیسی
ارسال شده در تاریخ 1397/07/14


گفتگوی آنلاین