سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


ماشین ترجمه زبان اشاره هم از راه رسید

ماشین ترجمه زبان اشاره هم از راه رسید

اولین ماشین ترجمه جهان که قادر به تبدیل زبان اشاره به زبان انگلیسی نوشتاری می باشد، توسط شورای پژوهشی مهندسی و علوم فیزیکی در دانشگاه سورری ساخته شد.

زبان اشاره انگلیسی، زبانی با دستور زبان خاص خود و بسیار متفاوت از انگلیسی است.  این زبان به طور همزمان از چندین قسمت بدن استفاده می کند تا عبارات، ایده ها و احساسات را به طور کامل بیان کند.

این پروژه که به ارزش تقریبا کمتر از یک میلیون پوند است در مرکز گفتار دیداری و پردازش سیگنال (CVSSP) در دانشگاه سورری انجام شده و سیستم جدیدی را ایجاد خواهد کرد که  نه تنها به دنبال تشخیص حرکت و شکل دست، بلکه حالت صورت و بدن فرد می باشد. این دستگاه منحصر به فرد، پس از آن بررسی می کند که چگونه این حالات و حرکات را می توان به عبارات  تبدیل کرد و به چه شکلی می توان این کلمات را به زبان نوشتاری و گفتاری ترجمه نمود.

این پروژه با همکاری زبان شناسان از مرکز تحقیقات شناخت و زبان ناشنوای دانشگاه کالج لندن و تیم مهندسی علوم در دانشگاه آکسفورد انجام شده است.

ریچارد بوودن، استاد بخش رایانه در دانشگاه سوری، گفت: "ما بر این باوریم که این پروژه به عنوان یک شاخص مهم برای ارتباطات شنوایی ناشنوایان به حساب می آید و  به این طریق جامعه جهانی ناشنوا می تواند به طور کامل در انقلاب دیجیتال شرکت کند که همه ما در حال حاضر از آن بهره می بریم.

ما در مورد زبان اشاره در CVSSP بسیار پرشور هستیم و از  تمام افراد همکاری کننده در این زمینه در آزمایشگاه خود، درخواست کرده ایم که زبان اشاره را یاد بگیرند.

ماشین ترجمه زبان اشاره هم از راه رسید
ماشین ترجمه زبان اشاره هم از راه رسید
ارسال شده در تاریخ 1397/07/16


گفتگوی آنلاین