جمعه 7 اردیبهشت 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


بازار ترجمه ماشینی در APAC

بازار ترجمه ماشینی در APAC

براساس گزارش تحقیقاتی، پیش بینی شده که رشد بازار ترجمه ماشینی در آسیا و اقیانوسیه به بیش از 450 میلیون دلار تا سال 2024 خواهد رسید. 

ترجمه ماشینی در آسیا-اقیانوسیه رشد قابل ملاحظه ای در طول دوره پیش بینی شده خواهد داشت که  به دلیل افزایش نفوذ اینترنت در کشورهای در حال توسعه از جمله هند و چین و تعداد روزافزون کاربران گوشی های هوشمند است. به گفته انجمن اینترنت و موبایل هند، در این کشور میزان استفاده از اینترنت تا پایان سال 2018 به 500 میلیون نفر خواهد رسید. تقاضای محتوای ترجمه شده به دلیل افزایش دسترسی به خدمات اینترنت برای تمامی بخش های جامعه رو به رشد است. تنوع زبان ها در منطقه آسیا و اقیانوسیه  موجب شد تا بازار ترجمه ماشینی رونق بگیرد، زیرا ارائه دهندگان خدمات تلاش می کنند تا با تقاضای منطقه ای گروه های مختلف جمعیت روبرو شوند.

براساس گزارش گوگل، در سال 2016، 234 میلیون نفر از کاربران اینترنت  به زبان هندی  بوده اند، در حالی که تنها 175 میلیون کاربر به زبان  انگلیسی هستند و  انتظار می رود که شکاف میان این دو گروه افزایش یابد. در آوریل 2017،  گوگل محصولات متعددی را برای گسترش دسترسی به ابزارهای آن به بخش های غیر انگلیسی زبان جامعه راه اندازی کرد. این شرکت با استفاده از فن آوری ترجمه ماشین عصبی به بهبود ترجمه گوگل و همچنین بهبود قابلیت ترجمه داخلی Chrome برای نه زبان دست یافت. گوگل همچنین پشتیبانی Gboard را به 11 زبان هندی جدید گسترش می دهد، و هم اکنون فهرست کامل زبان های پشتیبانی شده هندو،  به  22  رسیده است.

بر اساس این برنامه، بخش خودروی سهم قابل توجهی در بازار ترجمه ماشینی آسیا اقیانوسیه دارد. صنعت خودروسازی چین و هند به طور قابل توجهی به رشد ترجمه ماشینی  بازار آسیا و اقیانوسیه کمک می کند. تولید کنندگان خودرو در حال برنامه ریزی برای معرفی ویژگی های ترجمه ماشینی در پیشنهادات خود برای پیشگیری از رقبای خود در بازار هستند. به عنوان مثال، در دسامبر 2017، وزارت صنایع و فناوری چین (MIIT) برنامه سه ساله ای را برای تطبیق ترجمه ماشینی و تشخیص گفتار برای ارائه روبات ها، هواپیماهای بدون سرنشین، وسایل نقلیه مستقل، لوازم خانگی هوشمند، تشخیص پزشکی تصویری  و تشخیص هویت بصری پیشنهاد داد. انتظار می رود این فرصت برای بازار ترجمه ماشینی در چین ایجاد شود.

بازار ترجمه ماشینی در APAC
بازار ترجمه ماشینی در APAC
ارسال شده در تاریخ 1397/07/25


گفتگوی آنلاین