جمعه 10 فروردین 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


زبان هندی 100 میلیون صحبت کننده جدید دارد

زبان هندی 100 میلیون صحبت کننده جدید دارد

به گفته بزرگترین سرشماری زبان در تاریخ هند، زبان هندی 100 میلیون صحبت کننده جدید را بین سالهای 2001 تا 2011 اضافه کرده و صحبت کنندگان آن  25 درصد افزایش یافته اند، در حالیکه 19569زبان مختلف یا گویش زبان در بین 1.21 میلیارد نفر در این کشور به عنوان "زبان مادری" شناخته شده اند. از بین این زبان ها فقط121 تا از آنها دارای 10000 صحبت کننده هستند.

طبق سرشماری که هفت سال طول کشید، زبان هندی به عنوان زبان پرطرفدار کشور مشخص شد  که  بیش از 43 درصد از جمعیت (بیش از 528 میلیون نفر) قادر به برقراری ارتباط  با آن زبان هستند، اما تنها در ده زبان برتر هندی، صحبت کنندگان افزایش یافتند.

جمعیت در نواحی مرکزی و شمالی هند در مقایسه با  نواحی دیگر افزایش یافته است. گانش دیوی، یک زبان شناس و بنیانگذار سازمان تحقیقاتی توضیح می دهد: "سرشماری بسیاری از زبان های هندی را زیر نظر گرفته است. این شامل Bhojpuri  می باشد که توسط بیش از 50 میلیون نفر صحبت می شود. Bhojpuri زبان هندی نیست و زبانی متفاوت است. "

وی افزود: "بسیاری از زبان های دیگر که در ایالت های راجستان، هاریانا، آرانچال پرادش، چاتتسگره، هیمکلال پرادش و اوتاراکند صحبت می شود، با میلیون ها نفر صحبت کننده، به عنوان هندی نیز شناخته شده اند تا این رقم را افزایش دهند."

سرشماری کاهش شدید تعداد صحبت کنندگان تقریبا در تمام زبان های اردوهای جنوبی را نشان می دهد. مصلحت سیاسی نیز ممکن است بر گزارش تعدادی از سخنرانان سانسکریت و اردو تاثیر بگذارد. سانسکریت، که با هندوئیسم مرتبط است، در یک دهه شاهد افزایش 75 درصدی بود، در حالی که اردو، زبان اصلی پاکستان، به عنوان یک زبان اسلامی دیده می شد و تنها زبان هندی بود که بیش از 10 میلیون صحبت کننده دارد.

زبان هندی 100 میلیون صحبت کننده جدید دارد
زبان هندی 100 میلیون صحبت کننده جدید دارد
ارسال شده در تاریخ 1397/08/19


گفتگوی آنلاین