جمعه 10 فروردین 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


زبان انگلیسی مانعی برای پیشرفت اجتماعی در نیجریه

زبان انگلیسی مانعی برای پیشرفت اجتماعی در نیجریه

زبان انگلیسی در واقع یک مانع بزرگ اجتماعی در نیجریه است. این مانع عمده برای پیشرفت اجتماعی است و همچنان از تاثیر مورد انتظار ارتباط بین نیجریه های انگلیسی زبان و سخنرانان زبان های بومی جلوگیری می کند.
اکثر نیجریه ها (به استثنای یورو سانتریک) اغلب با یک فرد از قبیله خود با زبان بومی راحت تر گفتگو می کند و این معمولا در مواردی است که منافع مشترک بین دو طرف وجود دارند.

همچنین، هنگامی که به سیاست و ارتباط بین حکومت و مردم می رسد، اغلب درک و فهمیدن مشکل می شود و عمدتا به این دلیل است که مردم ما به راحتی زبان های بومی را درک می کنند تا آن هایی که وارد می شوند. این اغلب در واکنش متقابل دو یا چند نفر از افراد قبیله  واضح است که سعی در به اشتراک گذاشتن چیزها یا ایده ها در میان خود دارند.

همچنین در بین افرادی که با زبان قبیله ای صحبت می کنند، روابط عاطفی وجود دارد. به این دلیل که آن ها همیشه به منشا مشترک خود و به طور واقعی به یکدیگر متصل هستند. امروزه بسیاری از کشورهای جهان نیز افتخار می کنند که به زبان های مادری خود صحبت کرده و در نتیجه  می توانند پیشرفت های اجتماعی فراوانی را داشته باشند.

در این مورد، می توانیم زبان چینی را مثال بزنیم. در چین؛ ماندارین چینی، ماندارین استاندارد و اویغور زبان رسمی آنهاست. آنها به این زبان ها نه به این دلیل که زبان انگلیسی را درک نمی کنند، بلکه برای حفظ اصالت و غرور میراث فرهنگی خود صحبت می نمایند. در واقع، به طور متوسط چینی ها ترجیح می دهند در رویدادهای رسمی در کشورهای انگلیسی زبان، مترجم داشته باشند. مانند چینی ها، نیز مردم فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و غیره، زبان های بومی خود را ارج می نهند.

جالب توجه است، نه تنها مردم این کشورها به زبان مادری سخن می گویند، بلکه به همان زبان نیز می نویسند. بسیاری از آثار علمی که امروز خواندیم، نسخه های ترجمه شده از اصل آنها است. فیلسوفان یونانی تمام آثار خود را یونانی را نوشتند. آدولف هیتلر کتاب خود را به زبان آلمانی نوشت. حتی رمان  مشهور "شاهزاده" توسط نیکول ماکیاولی در ابتدا ایتالیایی نوشته شد. تمام این آثار بعدا به زبان های مختلف از جمله انگلیسی ترجمه شدند.

 

زبان انگلیسی مانعی برای پیشرفت اجتماعی در نیجریه
زبان انگلیسی مانعی برای پیشرفت اجتماعی در نیجریه
ارسال شده در تاریخ 1397/08/22


گفتگوی آنلاین