۱.۵ مگابایت حافظه برای حفظ زبان مادری

۱.۵ مگابایت حافظه برای حفظ زبان مادری

زبانشناسی مقالات

در این مطلب به میزان حافظه لازم برای حفظ زبان مادری می پردازیم. در بدو تولد، مغز ما صداهایی را تولید می کند که چندان پیچیده نیستند. اما در طول کشفیات اولیه، کلمات را نهادینه کرده و به سرعت معنادار می شوند.

در حال حاضر، مطالعه جدیدی نشان می دهد که یادگیری یک زبان از زمان تولد تا سن ۱۸ سالگی به نظر خیلی دشوار نمی رسد. به طور متوسط ​​بزرگسالان انگلیسی زبان به احتمال زیاد حدود ۱۲.۵ میلیون بیت اطلاعات مربوط به زبان آموخته اند.

بیت ها چگونه باعث حفظ زبان مادری می شوند؟

“بیت” به اطلاعاتی در فرمت معمولی ۰ و ۱ اشاره داشته که در دستگاه های دیجیتال مانند رایانه ها استفاده می شود. مغز انسان اطلاعات را در فرمت های مختلف کد گذاری می

کند، اما بیت ها می توانند به عنوان یک مقایسه استفاده شوند. برآورد محققان بر اساس تعدادی از محاسبات و مدل های محاسباتی است.

۱.۵ مگابایت حافظه برای حفظ زبان مادری

ممکن است تعجب آور به نظر برسد اما، از نظر ذخیره سازی رسانه های دیجیتال، دانش زبانی ما تقریبا متناسب با اطلاعات فشرده روی یک فلاپی دیسک است. فلاپی دیسک در حدود ۱.۵ مگابایت اطلاعات را نگه می دارد که معادل یکی از آهنگ های ذخیره شده طولانی مدت در فایل MP3 است.

محققان تخمین می زنند که در بهترین حالت، در یک روز فرد بالغ، ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ بیت از زبان مادری خود را به یاد می آورد که باعث حفظ زبان مادری می شود. در بدترین حالت، حدود ۱۲۰ بیت در روز به یاد می آوریم. بیشتر این ۱۲.۵ میلیون بیت اطلاعاتی که در مغز نگهداری می شوند، نه گرامر و نحو، بلکه به معنای کلمه مربوط است.

 

نظریه پینگادوسی

استیون پینگادوسی، استاد رشته روانشناسیمی گوید: “تحقیقات زیادی در زمینه یادگیری زبان بر نحو، مانند نظم کلمه تمرکز می کنند.” “اما مطالعه ما نشان می دهد که نحو فقط بخش کوچکی یادگیری زبان را نشان می دهد و مشکل اصلی، در یادگیری معنای کلمات است.” از آنجا که معنای کلمات در همه زبان ها بسیار متفاوت است، پایتانادوسی افزود که افراد دوزبانه احتمالا مجبور نیستند دو برابر بیت اطلاعات را ذخیره کنند.

دیدگاهتان را بنویسید