کشور بلژیک ( فرهنگ، زبان و مکان های دیدنی)

کشور بلژیک ( فرهنگ، زبان و مکان های دیدنی)

آشنایی با فرهگ کشورها مقالات

کشور بلژیک در غرب اروپا است که با همسایگانی همچون فرانسه، هلند، آلمان و لوکزامبورگ، محاصره شده است. بلژیک را یک کشور سه ملیتی باید دانست. در بلژیک گویش فرانسوی و هلندی رایج است و حدود یک درصد مردم نیز با زبان آلمانی صحبت می کنند. این کشور تحت تاثیر همسایگان خود قرار گرفته و فرهنگ مشابهی با هلندی ها دارد.

پایتخت کشور بلژیک

پایتخت بلژیک، شهر زیبای بروکسل است که نقش مهمی در رونق بروکسل و کشورهای اروپایی دیگر دارد، چرا که این شهر، مقر اصلی اتحادیه دولت های اروپایی است. بروکسل تاریخی غنی، فرهنگی سنتی و ساختمان هایی تاریخی دارد که جاذبه های دیدنی آن را نباید از دست داد. هر چند این شهر همانند شهر پاریس مدرن نیست اما زیبایی هایی دارد که در هیچ کدام از شهرهای اروپایی نظیر ندارد. میدان گراند پالاس بلژیک، از مشهورترین میدان های شهر بروکسل است که تماشای آن از اولویت های یک گردشگر خواهد بود.

فرهنگ و زبان کشور بلژیک

یکی از مسائل بسیار جالب در راهنمای سفر به بلژیک، میزان شادی مردم آن کشور می‌باشد. در این کشور افراد بسیار خوش‌طبع هستند و میزان ناراحتی در آن کمتر می‌باشد، در این بین دیده می‌شود که میزان نظافت از دسته مسائل بسیار مهم از فرهنگ کشور بلژیک می باشد. در خصوص آلودگی هوا، کشور بلژیک بسیار تمیز می‌باشد و شهرهای این کشور همچون آینه می‌درخشند. در خصوص جریانات هنری در این کشور می‌توان از نمونه‌های بسیار خارق‌العاده نام برد. زبان کشور بلژیک، اغلب هلندی می‌باشد البته فرانسوی نیز در این کشور و به‌خصوص پایتخت این کشور رواج دارد. لهجه‌های مختلفی در این کشور دیده می‌شود که این موضوع گواه بر حضور مردم مختلف در این شهر می‌باشد.

ویزای شنگن برای سفر به بلژیک

بلژیک هم جزء کشورهای عضو شنگن است و برای سفر به آن باید ویزای شنگن دریافت کرد. بدین منظور باید پیش از سفر از سفارت مربوطه وقت مصاحبه بگیرید و درخواست اخذ ویزا کنید. اگر شرایط شما با حداقل شرایطی که برای مسافران در نظر می گیرند، همخوانی داشته باشد، از طرف سفارت، ویزای شنگن بلژیک به شما تعلق خواهد گرفت.

شکلات های بلژیکی

اگر به بلژیک سفر کنید، احتمالا از تماشای این همه شکلات که در اشکال مختلف به فروش می رسند، شگفت زده شوید. شکلات های بلژیکی از محبوب ترین شکلات های جهانی است که اولین بار در سال ۱۶۳۵ در بین مردم رواج پیدا کرد. کیفیت این شکلات ها تحت قانون خاصی پیگیری می شود. مثلا برای هر شکلات حداقل باید ۳۵ درصد کاکائو خالص به کار رود. تولیدات شکلات بلژیک سالانه به ۲۲۰ هزار تن می رسد که اگر بخواهیم با جمعیت این کشور مقایسه کنیم، باید بگوییم به ازای هر بلژیکی، ۲۲ کیلوگرم شکلات تولید می شود.

کشور بلژیک ( فرهنگ، زبان و مکان های دیدنی)
کشور بلژیک ( فرهنگ، زبان و مکان های دیدنی)

مرز بین بلژیک و هلند

یکی دیگر از مواردی که جالب توجه است، مرز بین هلند و بلژیک است که بر خلاف بیشتر مرزها که مرزبانان و نگهبانان زیادی دارد، خبری از نگهبانان نیست. مرز بین این دو کشور با علامت به اضافه از یکدیگر جدا شده و برخی خانه ها دقیقا میان این دو مرز ساخته شده اند و بخشی از آن ها در بلژیک و بخش دیگر آن ها در هلند قرار دارد.

آب و هوای بلژیک

در بلژیک معمولا آب و هوا معتدل است و تابستان های گرم و زمستان های نه چندان سرد، در انتظار بلژیکی ها است. معمولا در این کشور باران زیادی در تمام طول سال می بارد و کمتر پیش می آید که دمای هوای بلژیک به زیر صفر برسد.

حمل و نقل در بلژیک

هزینه حمل و نقل در بلژیک همچون هزینه حمل و نقل در کشورهای آلمان، فرانسه و هلند است. استفاده از تاکسی در این کشور پیشنهاد نمی شود چرا که به ازای سوار شدن در تاکسی از فرودگاه تا هتل، حدود ۴۰ یورو باید هزینه کنید این در حالی است که خطوط مترو در سراسر شهرهای بلژیک قرار گرفته و فقط کافی است ۴ تا ۶ یورو بپردازید تا به مکان مورد نظر خود برسید.

غذاهای بلژیکی

غذاهای بلژیکی هم به پول ما ایرانی ها بسیار گران است و خوردن یک پیتزای ساده بین ۱۰ تا ۱۵ یورو هزینه بر است. ساندویچ های ارزان تر هم در این کشور یافت می شود اما اگر بخواهید یک غذای با کیفیت و خوشمزه را نوش جان کنید، باید برای هر وعده حدود ۳۰ یورو بپردازید.

سیب زمینی سرخ کرده بلژیکی

تا مدتی گمان میرفت که سیب زمینی سرخ کرده برای اولین بار توسط فرانسوی ها اختراع شده است اما بعد از مدتی مشخص شد که منشا اصلی سیب زمینی سرخ کرده، بلژیک است. در سال ۱۶۸۰ مردم این کشور برای اولین بار سیب زمینی سرخ کرده را تهیه کردند. آن ها پیش از خوردن سیب زمینی سرخ کرده، ماهی سرخ کرده می خوردند اما با یخ زدن رودخانه ها، دیگر امکان ماهیگیری نداشتند و همین امر موجب شد، غذای جدیدی در بین آن ها، جای باز کند و سیب زمینی سرخ کرده به دنیا معرفی شد.

مالیات در بلژیک

نرخ مالیات در این کشور بسیار بالا است و مردم آن بیشترین مالیات را در بین دیگر کشورها پرداخت می کنند. هر بلژیکی حدود ۴۰ درصد از درآمدش را صرف مالیات می کند که رقم بسیاری بالایی محسوب می شود.

قلعه‌های تاریخی کشور بلژیک

کشور بلژیک دارای بیشترین قلعه تاریخی در سراسر جهان می‌باشد. قلعه های کشور بلژیک شامل چندین سبک  هستند و در ابتدا می‌توان به قلعه بویون اشاره نمود. این قلعه بسیار دیدنی می‌باشد و توریست‌هایی که به کشور بلژیک مسافرت می‌نمایند اغلب از این قلعه دیدن می‌نمایند. نمونه جالب دیگر قلعه بیرسل می‌باشد این قلعه دارای بافت‌های قدیمی و بسیار زیبا می‌باشد. قلعه گراوان آستین از دسته باشکوه‌ترین سبک‌های این کشور می‌باشد. در بین این قلعه‌ها بازارهایی دیده می‌شود که دارای بهترین مکان خرید بوده و شما می‌توانید از غذاهای محلی آن نیز استفاده نمایید. در واقع خرید و فروش در این مناطق دارای قیمت‌هایی مناسب‌تر از سایر مکان‌های خرید نیز می‌باشد.

آنتورپ پایتخت الماس جهان

یکی از مهمترین مراکز در دنیا که نقش مهمی در تجارت الماس دارد، شهری بندری در بلژیک است که با نام آنتورپ شناخته می شود. این شهر اهمیت اقتصادی بالایی برای بلژیکی ها دارد و مرکزی برای انتقال الماس های بکر دنیا به سایر کشورها است. حدود ۸۴ درصد الماس های دنیا، در این منطقه مبادله می شوند و همین امر باعث شده، به آنتورپ، پایتخت الماس جهان هم گفته شود.

جنگل رویایی هالرباس

در فصل بهار جنگل هالرباس شبیه سرزمین های جادویی می شود. فرشی از گل های آبی بر روی زمین خودنمایی می کنند و هوای مه آلود آن همراه با حیواناتی همچون گوزن و خرگوش ها که در فضای سبز آبی هالرباس شیطنت می کنند، یکی از دیدنی ترین جاذبه های بلژیک را پدید می آورد.

گلخانه سلطنتی لایکن

در شمال شهر بروکسل و در قصر سلطنتی لایکن، گلخانه ای بسیار زیبا وجود دارد که به گلخانه سلطنتی لایکن مشهور است. عمارتی با معماری جالب توجه در نوع خود و با فضایی سرسبز و اعجاب‌انگیز که با رایحه خوش گل‌ها همراه است. این زیبایی ها با هم در گلخانه سلطنتی لایکن جمع شده‌اند. گلخانه سلطنتی تنها در یک دوره دو هفته‌ای در ما‌ه‌های آوریل (فروردین ماه) و می (اردیبهشت ماه) که تمام گل‌ها باز شده‌اند، برای عموم باز است. ساخت بنای قدیمی این گلخانه به قرن هجدهم میلادی برمی گردد که به دستور شاه لئوپولد دوم ساخته شده است. جالب است بدانید برای گرم کردن این گلخانه سلطنتی که ۲٫۵ هکتار هم مساحت دارد، سالانه به ۸۰۰ هزار لیتر سوخت احتیاج است. اگر به دنبال مکانی زیبا و سرسبز هستید که بهشت زمینی را برای شما تداعی ‌کند، بازدید از این گلخانه را در فصل بهار از دست ندهید.

دیدگاهتان را بنویسید