تغییر زبان پیش فرض موسیقی آمریکایی از انگلیسی

تغییر زبان پیش فرض موسیقی آمریکایی از انگلیسی

اخبار

برای اولین بار، آلبوم شماره ۱ در آمریکا، که موسیقی کره ای است. آلبوم جدید گروه پسرانه بی تی اس، عاشق خودت باش با چالش های شدیدی روبرو بود و در نهایت موفق به کسب رتبه اول شد. با قرار گرفتن این آلبوم در صدر جدول، تمام پیش بینی ها دنیای موسیقی به حقیقت پیوست. موفقیت این آلبوم درست در زمانی بود که فرصت های بزرگی در دنیای موسیقی ایالات متحده برای آلبوم های غیر زبان انگلیسی به وجود آمده است. در ۱۶ سال گذشته، هیچ ترانه ای به زبان دیگری به غیر از انگلیسی اجرا نشد که در صدر جدول پرفروش ترین های بیلبورد یا چارت ۲۰۰ آهنگ برتر آمریکا قرار گیرد.

افزایش موسیقی غیرانگلیسی

در طی سه سال گذشته، نسبت آلبوم های غیر انگلیسی در بیلبورد افزایش یافته است. این موضوع تا حدی به موفقیت هنرمندان غیرانگلیسی زبان کمک کرده است و این آلبوم ها تابحال ۱۶ بار در رکورد شکست ناپذیر قرار داشتند و در را برای سایر آهنگ های لاتین باز کردند. در سال ۲۰۱۶، تنها چهار آهنگ اسپانیایی زبان وجود داشت و در سال ۲۰۱۷، تعداد آنها به ۱۹رسید و این تعداد قطعا در سال جاری افزایش خواهد یافت.

پس از موفقیت دسپاسیتو، لوئیس فونزی گفت که در سراسر جهان “افراد سعی دارند زبان اسپانیایی را بشنوند و تلاش می کنند اسپانیایی را از طریق این آهنگ یاد بگیرند .” مدت هاست که اسپانیایی در ایالات متحده آموزش داده می شود ، اما تاثیر K-pop در زبانهای در حال یادگیری جوانان آمریکایی احساس می شود. بین سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶، K-pop به طور قابل توجهی در آمریکا محبوبیت داشت و ثبت نام در کالج ایالات متحده برای کلاس های کره ای، ۶۵ درصد افزایش پیدا کرد، در حالی که ثبت نام در دوره های زبان خارجی دیگر کاهش یافت.

تغییر زبان پیش فرض موسیقی آمریکایی از انگلیسی
تغییر زبان پیش فرض موسیقی آمریکایی از انگلیسی

پریسیلا کیم مدیر مرکز فرهنگی کره در نیویورک است و دوره های زبان را ارائه می دهد. او می گوید که، در میان دانش آموزان جوان، K-pop تبدیل به عامل مهمی برای یادگیری زبان شده است. “در طول سالها، ما شاهد رشد K-pop در بین دانش آموزان جوان بوده ایم. به عنوان یک موسسه فرهنگی و کره ای که در قلب شهر واقع شده است، ما در تابستان دوره هایی داریم که برای طرفداران K-pop و علاقمند به یادگیری زبان کره ای از طریق اشعار K-pop طراحی شده اند. “

برنامه ی آموزش زبان دولینگو یک دوره کره ای را در سپتامبر ۲۰۱۷ راه اندازی کرد و در حال حاضر ۲٫۷۸ میلیون دانش آموز دارد. بر روی صفحه های پیام در سایت، کاربران در مورد الهام از عمل K-pop و همچنین تلویزیون کره ای برای یادگیری زبان کره ای صحبت کرده اند و برنامه شامل برخی از درس هایی است که بر اساس K-pop هستند.

اکثریت قریب به اتفاق آهنگ ها و آلبوم های جریان یافته در ایالات متحده هنوز به زبان انگلیسی انجام می شود، اما افزایش سریع نمودار موسیقی غیر انگلیسی در چند سال گذشته حاکی از رشد چشمگیر آنهاست. باوجود نگرانی های آمریکایی ها در مورد صحبت کردن به زبان های دیگر، موسیقی پاپ همچنان به زبان های غیر انگلیسی در حال رشد و ترقی است.