یادگیری زبان خارجی ( توسط فلش کارت های الکترونیکی )

یادگیری زبان خارجی ( توسط فلش کارت های الکترونیکی )

راهکارهای چند زبانه شدن مقالات

اخیرا مطالعه ای در دانشگاه تگزاس نشان داد، دانش آموزانی که از فلش کارت های الکترونیکی استفاده کردند، به طور آماری از افراد با فلش کارت های کاغذی در هنگام یادگیری زبان چینی برتر بودند.

دکتر فوجی تونگ، استاد و ریاست بخش آموزش دو زبانه، در ۹ سال گذشته در یک برنامه غنی سازی زبان چینی در مدرسه ای در برین کار کرده است. این برنامه شامل بررسی اثرات فلش کارت های الکترونیکی در یادگیری لغات چینی است.

تحقیقات کمی در مورد نحوه استفاده از آی پد برای کمک به یادگیری زبان چینی به عنوان یک زبان خارجی، مخصوصا در سطح ابتدایی وجود دارد. دکتر تونگ و جویی تنگ لی، به طور خاص علاقه مند به استفاده از فلش کارت های الکترونیکی برای یادگیری چینی به عنوان زبان دوم / خارجی بودند.

یادگیری زبان خارجی ( توسط فلش کارت های الکترونیکی )

تونگ توضیح داد: “کل ایده این است که تکنولوژی را برای کمک به دانش آموزان برای یادگیری زبان خارجی به کار ببریم، که بیشتر از زبان مادری آنها چالش برانگیز است. ما معتقدیم که با رویکرد دوگانه سازی، علاوه بر پشتیبانی صوتی، دانش آموزان می توانند زبان را به نحوی کارآمدتر یاد بگیرند.”

۱۰۰ دانش آموز انگلیسی زبان، در دو گروه شرکت کردند: یکی با کارت های الکترونیکی و یکی با فلش کارت های کاغذی سنتی. هدف این بود که در طی هر درس ۲۰ واژه جدید چینی یاد بگیرند.

تفاوت فلش کارت های الکترونیکی و کاغذی

فلش کارت های الکترونیکی در آی پد هر دانش آموز شامل نشانه های کلامی، بصری و صوتی و فلش کارت های کاغذی نیز حاوی نشانه های کلامی و بصری اما بدون پشتیبانی صوتی بود.

“از آنجا که ۸۰ تا ۹۰ درصد کلمات چینی ترکیبات phono-semantic هستند که صدا و مفهوم را ارائه می دهند، برای یادگیرندگان امکان بیان واژگان، تصویر بصری و ورودی صوتی وجود دارد. این را می توان با استفاده از تکنولوژی به دست آورد. “

نتیجه تحقیقات استفاده از فلش کارت های الکترونیکی

محققان پس از انجام آزمون های قبل و بعد، و یک هفته تاخیر در خواندن و گوش دادن، دریافتند دانش آموزانی که از فلش کارت های الکترونیکی استفاده کردند از نظر آماری از افراد با فلش کارت های کاغذی، برتر بودند. تونگ اعتقاد دارد که دانش آموزان هنگام یادگیری بیشتر در معرض یادگیری چینی قرار دارند.

تحقیقات نشان داده اند که افراد با ترکیبی از کلمات و تصاویر بهتر از تصاویر تنها کلمات را به یاد می آورند. با این حال، با توجه به نظریه، صرفا اضافه کردن کلمات به تصاویر راه موثر برای رسیدن به یادگیری چند رسانه ای نیست. این مهم است که بر نحوه عملکرد ذهن انسان تمرکز نماییم تا یک تجربه یادگیری معنی دار را پیدا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید