۴ ترفند برای یادگیری زبان انگلیسی

راهکارهای یادگیری زبان انگلیسی (چهار ترفند)

روشهای مطالعه زبان خارجی مقالات

چگونه زبان آموز خوبی باشیم؟ در مطلب زیر چهار ترفند گفته شده است، که باعث یادگیری سریع تر زبان مقصد می شود و ما را  تبدیل به یک زبان آموز موفق می کند.

لیست ها

شاید واضح باشد، اما لیست ها بسیار مفید هستند. لیست ها به شما کمک می کنند به یاد داشته باشید که به چه چیزی باید بپردازید، چه کاری باید انجام دهید، یا در مورد، چه باید صحبت کنید.

لیست هایی از واژگان برای خود تهیه نمایید. هر زمان که چند دقیقه در اینجا و آنجا در طول روز، در حال انتظار برای اتوبوس، داخل آسانسور و یا در رستوران وقت دارید، دایره لغات خود را افزایش دهید. 

همچنین می توانید لیست هایی را برای اهداف خاص مانند خرید، غذا خوردن، حمل و نقل و غیره پیدا کنید. وقتی کمبودی را در لیست پیدا می کنید که اغلب اتفاق می افتد، کلمه را  پیدا کرده و آن را به لیست اضافه نمایید. احتمال دارد که این کلمه را در یک فرهنگ لغت یا  گوگل ترنسلیت پیدا کنید.

گوش دادن

گاهی اوقات زبان آموز فراموش می کند که یادگیری یک زبان جدید فقط گرامر، واژگان، خواندن، نوشتن و صحبت کردن نیست. گوش دادن، احتمالا مهمتر از موارد فوق است، حداقل اگر بخواهید هر سطحی از تسلط را بدست آورید.

به موسیقی زبان مقصد خود گوش دهید. شما همه چیز را ابتدا درک نمی کنید، اما بعد از مدتی با کلمات آشنا خواهید شد. متن ترانه در اینترنت حتی گاهی اوقات با ترجمه پیدا می شود، هر چند همیشه دقیق و صحیح نیستند. اگر واقعا انگیزه دارید می توانید سعی نمایید تا اشعار را خودتان ترجمه کنید.

یادگیری کلمات یک ترانه سرگرم کننده است، به ویژه هنگامی که شما قادر به آواز خواندن همراه با درک آنچه باشید که می خوانید.

تماشای برنامه ها و تلویزیون در زبان مقصد و یا سایر منابع که شامل زیرنویس هستند، نه تنها به بهبود مهارت های گوش دادن کمک می کند، بلکه بینش شما نسبت به فرهنگ دیگر کشورها را نیز توسعه می دهد.
برای شروع شما می توانید با زیرنویس تماشا کنید. همانطور که مهارت های ذهنی خود را بهبود می بخشید، زیرنویس ها را تماشا کنید. اگر شما

به این کار ادامه دهید، در نهایت با نگاه به زیر نویس هر روز درک شما  بیشتر و بیشتر از آنچه می شود که می شنوید.

۴ ترفند برای یادگیری زبان انگلیسی
۴ ترفند برای یادگیری زبان انگلیسی

خواندن

هیچ کس انتظار ندارد یک مبتدی فایننشال تایمز را انتخاب کند و آن را بخواند، زیرا روزنامه ها معمولا از زبان تخصصی استفاده می کنند که قابل  درک برای مبتدیان نیست.

اما آیا می دانستید که داستان های کوتاه و حتی رمان هایی مخصوص برای هر مرحله از یادگیری زبان نوشته شده اند؟

اگر قادر نیستید به کتابهای موجود در زبان مقصد خود دسترسی پیدا کنید، همیشه می توانید تغییرات کوچکی در زندگی روزمره خود برای کمک به یادگیری داشته باشید.

به عنوان مثال، زبان دستگاه های شخصی خود تغییر دهید، حداقل برای بخشی از روز این بسیار عملی است. شما به زودی واژگان “ورود”، “رمز عبور”، “جستجو” و بسیاری از کلمات و عبارات مفید دیگر را انتخاب خواهید کرد و در نهایت شگفت زده خواهید شد که چگونه آنها می توانند در یک زبان دیگر باشند و گاهی اوقات هیچگونه شباهتی با زبان شما ندارند.

صحبت  کردن

شاید فکر کنید که هرگز قادر به صحبت در زبان مقصد نیستید، اما به خودتان اعتماد داشته باشید و تلاش کنید. چند بار صبورانه به یک توریست گوش داده اید که از شما در مورد نزدیکترین ایستگاه اتوبوس یا رستوارن و غذا محلی سوال پرسیده است؟ آیا دادن آدرس صحیح و راهنمایی کردن خیلی سخت و غیر ممکن به نظر می رسد؟

اگر جواب سوال را بدانید، هم به او و هم به خودتان کمک کرده اید. ابتدا خوب گوش دهید و بعد که متوجه شدید، با اعتماد به نفس کامل پاسخ دهید.

برای پذیرفتن اینکه شما  زبان آموز خوبی هستید، اعتماد به نفس ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید