سرگرمی ها به کودکان، در پیشرفت یادگیری زبان کمک می کنند

سرگرمی ها به کودکان، در پیشرفت یادگیری زبان کمک می کنند

آموزش زبان به کودکان سرگرمی آموزشی مقالات

کودکان از بازی ها بسیار بهره می برند. بازی ها به پیشرفت یادگیری زبان در کودکان کمک می کنند و محیطی مفرح و آرامش بخشی را برای آن ها فراهم نموده، جایی که آن ها می توانند کاربرد لغات جدید را به راحتی تمرین نمایند. تمرین فعالیت های تفریحی، راهی موثر برای پیشرفت زبان و مهارت های ارتباطی است. همچنین، به کودکان برای اعتماد به نفس اجتماعی کمک کرده و ممکن است راهی برای تحکیم دوستی باشد.

در زیر بعضی از بازی ها و فعالیت های تفریحی ذکر شده که باعث پیشرفت یادگیری زبان می شود:

بازی با کلمات: 

دایره لغات کودک خود را بازی افزایش دهید. به راحتی می توانید با اشاره به لوازم منزل در خانه یا در مسیر  به سمت جایی به کودک خود کلمات جدید یاد دهید، مثلا نام دیگر ساختمان های خیلی بلند، آسمان خراش است. حتی شما می توانید تعریف یا توضیحی در مورد ریشه کلمه به کودک خود یاد دهید. بعضی از بازی ها موجب پیشرفت یادگیری زبان در ارتباطات می شوند.

لطیفه ها: 

تعریف کردن لطیفه ها نیز شوخ طبعی و خلاقیت را در کودکان شکل می دهد. شما می توانید برای کودکانتان کتاب داستان بخوانید و گاهی هم از خودتان لطیفه یا داستان بگویید. از به کار بردن لغات سخت، غیر قابل فهم و پیچیده اجتناب نمایید و در عوض با زبان کودکان برای آنها قصه بگویید و داستان بخوانید تا بهتر جذب شوند.

معما: 

حل کردن معما راهی عالی برای یادگیری و کاربرد لغات می باشد. حل کردن معما به شکل گروهی موجب جذابیت بیشتر شده و کودک در حین بازی کلمات جدید زیادی یاد می گیرد. به طور مثال، برای کودک خود تعاریف زیادی از یک کلمه بگویید و از او بخواهید کلمه را حدس بزند.

ریتم: 

خواندن، نوشتن و گوش دادن به همراه ریتم موجب مهارت شنیدن خوب و تقویت حافظه جدای پیشرفت در صحبت کردن می شود. شما حتی رفتار روزانه خود را می توانید با آهنگی دلنشین تعریف کنید و یا به کودک بگویید که در مورد اسباب بازی مورد علاقه اش آهنگین سخن بگوید.

"سرگرمی

صداهای همسان: 

مهارت های شنیداری و درک مطلب را با بازی کردن با کلماتی بهبود بخشید که صداهای یکسان دارند. اجازه دهید فرزندان در مورد کلمات با صداهای یکسان فکر کنند و اجازه دهید آنها را امتحان نمایند. این نیز یک ارزیابی دقیق از میزان واژگان فرزندان شما بوده، اگر درک درستی از کلمات داشته باشند.

داستان گویی: 

در حالی که کتاب داستان ها، سرگرمی های زیادی را فراهم می کنند، داستان های واقعی و غیر واقعی می توانند ارتباط خوبی با فرزندان شما برقرارکنند و در عین حال کمک به توسعه مهارت های ارتباطی آنها خواهند کرد. داستان های مربوط به رویدادهای روزانه را با تخیل خود همراه کرده و داستان های خارق العاده ای بسازید.

آهنگ ها:

علاوه بر بهره گیری از توانایی های موسیقی آنها، آهنگ ها همچنین به کودکان کمک می کنند تا کلمات جدید را یاد بگیرند. اشعار حس قافیه و ریتم دارند. علاوه بر این، به سادگی لحن کلام یک فعالیت می تواند بازی سرگرم کننده ای برای کودک شما باشد.

اشتباهات لفظی: 

زبان یک راه عالی و سرگرم کننده برای آموزش تلفظ صحیح به کودکان است. این راهی سرگرم کننده برای آموزش تلفظ کلمات می باشد. با این روش به طور ساده تر، کودک کلمات بیشتری یاد می گیرد.

اگر بدانیم که چطور از کلمات استفاده کنیم، کلمات می توانند بسیار سرگرم کننده باشند. کلمات با داستان ها، آهنگ ها و بسیاری چیزهای دیگر به کودکان شما کمک می کنند تا سخنوری ماهر باشند. همچنان کودکان خود را تشویق نمایید تا با ایجاد یک محیط یادگیری سالم و سرگرم کننده، به خوبی صحبت کنند، جایی که آنها بتوانند خلاقیت و مهارت های زبانی خود را گسترش دهند. آنها را در مورد چگونگی ابراز افکار، احساسات و رفتار صحیح از طریق کاربرد کلمات راهنمایی کنید، زیرا این کار موجب تقویت اعتماد به نفس و پیشرفت یادگیری زبان آن ها می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید