بهبود زبان انگلیسی از طریق شبکه های اجتماعی

بهبود زبان انگلیسی از طریق شبکه های اجتماعی

روشهای مطالعه زبان خارجی مقالات

در این مقاله، لیستی از ۴ نوع رسانه های جمعی را گردآوری کرده ایم که به نظر ما، موثرترین، بدون دردسرترین، کم هزینه ترین و سرگرم کننده ترین راه برای بهبود زبان انگلیسی هستند. یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم می تواند کمی سخت و دشوار باشد. برای اکثر زبان آموزان فهمیدن زبان انگلیسی کاری طاقت فرسا است، مخصوصا اگر انگلیسی را از کتاب ها یاد بگیرند و بخواهند دانش زبانی خود را در دنیای واقعی اعمال کنند. خوشبختانه ما در عصر اطلاعات زندگی می کنیم و می توانیم تنها با یک کلیک به منابع متنوع دسترسی یابیم. 

رسانه های جمعی:

۱.فیلم

فیلم ها یکی از رسانه های جمعی هستند که نوعی سرگرمی مداوم اند و تماشای آنها یکی از بهترین روش های یادگیری زبان انگلیسی است. شما می توانید عبارات و واژگان جدید، لهجه واقعی و همچنین ارتباطات غیر کلامی همراه با مکالمه روزمره را یادبگیرید. اگر عادت به تماشای فیلم های انگلیسی، بدون کمک دوبله یا زیرنویس ندارید، احتمالا باید فیلم های مورد علاقه هالیوود خود را به زبان انگلیسی ببینید. با تماشای فیلم ها به زبان انگلیسی، کلمات را در متن یاد می گیرید و تلفظ آنها را می شنوید. شما همچنین انگلیسی واقعی را یاد خواهید گرفت و می توانید لهجه های مختلف را بفهمید. اگر فیلمی را واقعا دوست دارید، اول آن را با زیرنویس انگلیسی تماشا کنید. هنگام تماشای آن بار دوم، سعی کنید زیرنویس را خاموش نمایید. به این ترتیب شما می توانید فیلم ها را به زبان اصلی، یعنی به زبان انگلیسی ببینید.

بهبود زبان انگلیسی از طریق رسانه های جمعی
بهبود زبان انگلیسی از طریق رسانه های جمعی

۲. اخبار

از دیگر رسانه های جمعی اخبار است. “اخبار” از نوع انگلیسی بسیار خشک، حقیقت گرا و غنی از اطلاعات بوده و این حقایق و اطلاعات در مدت کوتاهی برای شنوندگان گفته می شوند. معمولا اخبارها بدون زیرنویس ارائه می شوند و فهمیدن کامل گفتار اخبارگو برای افراد غیر بومی مشکل تر می باشد. اگر میخواهید درک اخبار را بهبود ببخشید، روزنامه بخوانید. سپس کانال های خبری با کیفیت بالا مانند اخبار بی بی سی، CBC News، CNN، Financial Times و غیره را تماشا کنید. همچنین می توانید ویدیوهای خبری را در YouTube پیدا کرده تا بتوانید آنها را بارها و بارها تماشا  نمایید.

۳. موسیقی

موسیقی زبانی جهانی است. آهنگ ها یادگیری زبان را آسان تر می کنند. هنگام خواندن و تکرار اشعار آهنگ مورد علاقه خود، شما بر روی تلفظ انگلیسی تان کار می کنید. همچنین این راهی عالی برای بهبود زبان انگلیسی شما، تمرین اشعار و تلفظ آن می باشد.

۴.رادیو

گوش دادن به رادیو بسیار مفید است، به ویژه اگر شما می خواهید برای آزمون های آیلتس یا TOEFL آماده شوید. با گوش دادن به سخنران بومی، کلمات بیشتری را درک می کنید. حتی اگر شما ۱۰۰٪ از آنچه که گفته می شود را درک نکنید، مغز شما به ریتم های انگلیسی مورد استفاده عادت کرده و می توانید مهارت های گوش دادن خود را به طور ناآگاهانه بهبود دهید.

اگر برای هر نوع از رسانه های فوق الذکر، وقت مناسب و کافی اختصاص دهید، مطمئنا شما زبان انگلیسی را به صورت روان و بدون مشکل درک خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید