حقایقی جالب و شنیدنی راجع به ایتالیا

حقایقی جالب و خواندنی راجع به ایتالیا

آشنایی با فرهگ کشورها مقالات

در مورد ایتالیا بسیار شنیده ایم و این نشان می دهد که کشوری پرطرفدار است. بسیاری از افراد دوست دارند که برای یک بار هم شده به ایتالیا سفر کرده و از جاذبه های توریستی آن دیدن کنند. اما واقعا در مورد تاریخ، فرهنگ و رسم و رسوم زندگی در این کشور چقدر می دانید؟

در اینجا ما از حقایقی جالب و خواندنی در مورد ایتالیا پرده برداری می کنیم که شما را شگفت زده خواهند کرد.

تاریخ کشور ایتالیا

بخش اعظم این کشور قبلا متعلق به یونان قدیم بوده است.

سیراکوز سیسیلی یکی از بزرگترین شهرهای یونان قدیم بوده و وسعتی برابر برابر با آتن داشته است. در حقیقت، ایتالیا کل سیسیلی و قسمت پاشنه ی چکمه در نقشه را یونان بزرگ نامید که یونانیان زیادی در آن جا سکنی گزیده اند.

جمعیت رم تقریبا ناپدید شده است.

در اوایل قرن یکم، جمعیت رم در حدود یک و نیم میلیون نفر بود اما با گذر زمان به ۴۷۶ قبل از میلاد مسیح رسید، یعنی چیزی در حدود ۱۷۰۰۰ نفر تنها باقی ماندند.

امروز، در حدود ۹۹٪ جمعیت رم باستان ناپدید شده و جمعیت کنونی رم همگی جدید هستند.

قدیمی ترین دانشگاه جهان در ایتالیا است. یکی از مهم ترین حقایق در مورد این کشور، این است که در سال  ۱۰۸۸ قدیمی ترین دانشگاه در آن افتتاح شد. در بین ۱۰ دانشگاه قدیمی جهان ، ۴ تا از آنها در ایتالیا هستند.

حقایقی جالب و شنیدنی راجع به ایتالیا
حقایقی جالب و شنیدنی راجع به ایتالیا

حقایق فرهنگی

طرفداران فوتبال در کشور ایتالیا، بیمار آن ورزش هستند. همانند دیگر طرفداران فوتبال در سراسر جهان(به غیر از آمریکا و کانادا) شدت علاقه مندی طرفداران به این بازی بیمار گونه است.

گربه بسیار محترم است.

اگر کسی گربه ای را بکشد ۱۰۰۰۰ یورو جریمه شده و سه سال حبس دارد. برآورد شده که چیزی در حدود ۳۰۰۰۰۰ گربه وجود دارد. گربه ها تنها ساکنانی هستند که به راحتی در خرابه ها می توانند گشت و گذار کنند. تمام ماشین های پلیس ایتالیا لامبورگینی هستند.

به ندرت ماشینی در ایتالیا به گرد پای ماشین های پلیس ایتالیا می رسد. پلیس های ایتالیا با سرعت نور در کنار ماشین خلافکاران ظاهر می شوند.

خرافاتی

شواهد زیادی وجود دارند که مبی بر خرافه پرستی بیش از اندازه ی ایتالیایی هاست. مثلا برای دوری از چشم زخم و چشم بد روغن زیتون در کاسه ای آب می ریزند یا اگر صدای عطسه گربه را بشنوید، آینده ی خوبی خواهید داشت.

حقایقی در مورد ایتالیایی ها

سخاوت ایتالیایی ها حدو مرز ندارد. اگر شانس این را داشته باشید که با خانواده ای ایتالیایی شام صرف کنید، می فهمید که چه مردمان مهمان دوست و میزبانانی عالی هستند. همچنین آنها مردمانی بسیار خیر و نیکوکار می باشند.

جوانان ایتالیایی خانواده دوست هستند. بیشتر مردان و پسران ایتالیایی در رده ی سنی بین ۲۴ تا ۳۵ همچنان با خانواده خود زندگی می کنند. حتی بسیاری از آنها تا قبل ازدواج با والدین خود زندگی می کنند و بعد هم بسیار اهل خانه و خانواده هستند. وابستگی مادر و پسر در بین ایتالیایی ها زبانزد خاص و عام است.