ابزار مبتنی بر اینترنت برای ترجمه در یمن

اخبار

در این مطلب میخواهیم به تحقیقات اخیر حاکی از تلاش دانشجویان یمنی برای استفاده از ابزارهای مبتنی برنت به منظور دست یافتن به ترجمه ای با کیفیت هستند.

ینترنت سامانه‌ای جهانی از شبکه‌های رایانه‌ای به هم پیوسته‌است که از پروتکلِ «مجموعه پروتکل اینترنت» برای ارتباط با یکدیگر استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر اینترنت، شبکهٔ شبکه‌ها است که از میلیون‌ها شبکه خصوصی، عمومی، دانشگاهی، تجاری و دولتی در اندازه‌های محلی و کوچک تا جهانی و بسیار بزرگ تشکیل شده‌است که با آرایه وسیعی از فناوری‌های الکترونیکی و نوری به هم متصل شده‌اند. اینترنت در برگیرنده منابع اطلاعاتی و خدمات گسترده‌ای است که برجسته‌ترین آن‌ها وب جهان‌گستر و رایانامه هستند.

آنها توانسته اند با کمک این ابزارها، بسیاری از موانع در معنی کردن عربی به انگلیسی و بالعکس را کنار گذاشته و به کیفیت برسند. برخی از مشکلات اصلی در مورد کابرد ابزارهای مبتنی بر اینترنت برای این عمل، نداشتن دانش کافی در مورد فناوری اطلاعات و مهارت در کاربرد این دست ابزار برای ترجمه می باشند.

در کشورهایی با سرعت اینترنت پایین، مانند ایران، این گونه ابزارها مشکل چندانی را در این حوزه حل نمی کنند. اما در نهایت با پیشرفت دانش در حوزه فناوری اطلاعات، کشورهای پیشرفته زودتر از دیگر کشورها به مزایای ابزار مبتنی بر اینترنت دسترسی پیدا خواهند کرد.

ابزار مبتنی بر اینترنت برای ترجمه در یمن
ابزار مبتنی بر اینترنت برای ترجمه در یمن