آشنایی با اپلیکیشن کویزلت

آشنایی با اپلیکیشن کویزلت

معرفی اپلیکیشن

کویزلت یک برنامه کاربردی مبتنی بر وب و موبایل است که به دانشجویان امکان می دهد اطلاعات را از طریق ابزارهای یادگیری و بازی ها مطالعه کنند. در حال حاضر از هر ۲ دانش آموزان دبیرستانی ۱ نفر و از هر ۳ دانشجو کالج ۱ نفر در ایالات متحده از این برنامه استفاده می کنند. این برنامه توسط Andrew Sutherland در اکتبر ۲۰۰۵ ایجاد شد و در ژانویه سال ۲۰۰۷ به  دست عموم رسید. کویزلت به دانش آموزان از طریق فلش کارت ها و بازی ها و تست های مختلف آموزش می دهد. از تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۸، کویزلت دارای بیش از ۲۰۰ میلیون مجموعه فلش کارت های کاربر و بیش از ۳۰ میلیون کاربر فعال است.

در حال حاضر این برنامه، در بین ۵۰ وب سایت برتر ایالات متحده قرار دارد. در سال ۲۰۱۶، کویزلت توسط SoloWeb به عنوان سریع ترین سایت رشد تحصیلی ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ به رسمیت شناخته شد. کویزلت با ایده Sutherland برای حفظ ۱۱۱ نام حیوان در کلاس فرانسه آغاز به کار کرد و سپس برای کمک به حفظ نام، او برنامه ای جدید نوشت. کدنویسی های قبلی را حذف نمود و سپس به مدت ۴۲۰ روز دوباره بازنویسی کرد. در اکتبر ۲۰۰۵  کویزلت برای عموم قابل استفاده بود.

تا سال ۲۰۱۱، کویزلت کارکنان و منابع مالی خود را با وب سایت Collectors Weekly به اشتراک گذاشت. در سال ۲۰۱۵، کویزلت اعلام کرد که ۱۲ میلیون دلار با شرکت های Union Square Ventures، Venture Capital Costanoa، Altos Ventures و Ow Ventures برای گسترش ابزارهای مطالعه دیجیتال و رشد در سطح بین المللی درآمد داشته است.

در سال ۲۰۱۱، کویزلت توانایی گوش دادن به محتوا را با استفاده از متن به گفتار اضافه کرد. در اوت ۲۰۱۲، کویزلت برنامه ای را برای iPhone و iPad و مدت کوتاهی پس از آن، برنامه ای برای دستگاه های Android روانه بازار نمود.

در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۱۵،  HTTPS کویزلت را در سایت خود فعال کرد.

در ۱۰ آگوست ۲۰۱۶، کویزلت وب سایت خود را با یک رابط طراحی جدید همراه با لوگوی جدید و صفحه اصلی معرفی کرد. برنامه های موبایل خود را برای iOS و اندروید نیز به روز رسانی نمود.

در ۲۳ آگوست ۲۰۱۷، کویزلت برنامه ای جدید را برای کمک به زبان آموزان با موضوعاتی مانند تصاویر جغرافیایی، واژگان، آناتومی و معماری معرفی کرد.

در تاریخ ۶ فوریه ۲۰۱۸، کویزلت اعلام کرد که مبلغ اضافی ۲۰ میلیون دلار را به سری جدید این برنامه اختصاص داد.

حالت های مطالعه و بازی ها در اپلیکیشن کویزلت

به عنوان یک ابزار ذخیره سازی، کویزلت اجازه می دهد تا کاربران ثبت شده مجموعه ای از اصطلاحات و تعاریف را به صورت دلخواه برای نیازهای خود ایجاد کنند. سپس این مجموعه شرایط می تواند تحت چند حالت مورد مطالعه قرار گیرد.

آشنایی با اپلیکیشن کویزلت
آشنایی با اپلیکیشن کویزلت

فلش کارت ها

این حالت شبیه به فلش کارت های کاغذی است. در آن، به کاربران برای هر اصطلاح “کارت” نمایش داده می شود. کاربران می توانند با کلیک بر روی کارت و یا با استفاده از کلید های arrow خود تعریف اصطلاح را ببینید. کاربر می تواند کارت، تصویری یا نوشتاری یا هر دو مورد را انتخاب کند.

جاذبه
در این حالت مطالعه، تعاریف به صورت عمودی در صفحه به شکل سیارک ها حرکت می کند. کاربر باید در مدت زمانی قبل از رسیدن به انتهای صفحه، کلمه ی به دنبال تعریف را تایپ کند. این یکی از حالت های مطالعه با بازی است. جاذبه

از یک بازی قبلی، Space Race اقتباس شده و کاربر می تواند سطح دشواری و نوع بازی را انتخاب کند.

یادگیری

در این حالت مطالعه، به کاربران یک اصطلاح یا تعریف نشان داده می شود و باید اصطلاح یا تعریف را با آنچه که نشان داده می شود، تایپ کند. پس از ورود پاسخ خود، کاربران می بینند که آیا پاسخ آنها صحیح است یا خیر.

آموزش بلند مدت

در این حالت مطالعه، کاربران باید اصطلاحات را تکرار کنند. تکرار اصطلاحات نادرست در فرکانس پاسخ داده می شود و داشبورد پیشرفت یادگیری را در طول زمان نشان می دهد. این حالت از تکرار مفاهیم استفاده می کند تا تمرکز بیشتری روی حافظه ی طولانی مدت و تسلط موضوع در مقابل حافظه ی کوتاه مدت داشته باشد.

دیکته کننده

در این حالت، اصطلاح با صدای بلند خوانده می شود و کاربران باید اصطلاحات درست را تایپ کنند.

همخوانی

در این حالت مطالعه، به کاربران شبکه ای از کلماتی پراکنده ارائه می شود. کاربران این کلمات را در جملات درست جای می دهند تا آنها را از شبکه حذف کرده و سعی کنند تا شبکه را در سریع ترین زمان ممکن پاک نمایند.

زنده
در این حالت مطالعه، کاربر کویزلت با معلم، کلاس خود را به تیم های دیگر می برد. معلم تصمیم می گیرد که با یک تعریف یا اصطلاح شروع کند. هر تیم باید اصطلاح / تعریف صحیح را برای پیروزی انتخاب نمایند. تیم با امتیاز بیشتر برنده می شود. اگر معلم تصمیم بگیرد تیم را تغییر دهد، گروه ها به صورت تصادفی به تیم های جدیدی اعطا می شوند. این بازی با انتخاب مجموعه ای از فلش کارت ها انجام می گردد.