بیوگرافی جین آستین

بیوگرافی جین آستین

معرفی کتاب و نویسنده

جین آستین نویسنده دوران جورجیا بوده که با آثاری از جمله عقل و احساس ، غرور و تعصب، منسفیلد پارک و اما مشهور شد.

جین آستن در تاریخ ۱۶ دسامبر ۱۷۷۵ در استیونتون، همپیشیر انگلستان متولد شد. با وجود این حقیقت که جین در زمان خود خیلی معروف نبود، رمان های عاشقانه او در میان شهروندان سرزمین مادری پس از سال ۱۸۶۹ محبوبیت یافتند و شهرت او در قرن بیست و یکم به اوج خود رسید. رمان های او، از جمله غرور و تعصب و عقل و احساس، به عنوان آثار کلاسیک ادبی در نظر گرفته می شوند و شکاف میان عشق و واقع گرایی را برطرف می کنند.

زندگی نامه جین آستین

جین آستن، فرزند هفتم خانواده بود. خانواده ی او بر یادگیری و تفکر خلاق تأکید داشتند. جین در دوران جوانی به همراه خواهر و برادرش تشویق می شدند که از کتابخانه بزرگ پدرشان استفاده کنند و کتاب بخوانند. بچه ها همچنین به بازی ها و نمایشنامه ها علاقه داشتند.

در طول عمر خود، جین به خصوص به پدرش و خواهر بزرگترش، کاساندرا وابسته بود. در واقع، او و کاساندرا با هم در نویسندگی همکاری داشتند.

جین و کاساندرا در دوران نوجوانی به مدرسه شبانه روزی به منظور دریافت آموزش رسمی رفتند. در طول این زمان، جین و خواهرش گرفتار تیفوس شدند و پس از مدت کوتاهی از تحصیلات رسمی به خاطر محدودیت های مالی، آن ها به خانه بازگشتند و از همان زمان با خانواده به سر می بردند.

در دهه ۱۷۹۰، در دوران نوجوانی جین شروع به نوشتن رمان های خود کرد و رمان عشق و دوستی را نوشت که مضمون آن داستان های عاشقانه بود. سال بعد او «تاریخچه انگلستان» را نوشت.

جین بیشتر دوران نوجوانی خود را صرف کمک به اجراهای خانوادگی، نواختن پیانو، حضور در کلیسا و همکاری با همسایگان کرد. شب ها و آخر هفته های او اغلب تمرین رقص می کرد و در نتیجه او تبدیل به رقصنده موفق شد. در شب های دیگر او رمانی را از قفسه  کتابخانه انتخاب می کرد و آن را با خانواده خود می خواند، گاهی اوقات خودش آن رمان را نوشته بود. او همچنان به توسعه سبک خود و نوشتن آثار بلندپروازانه ای چون خانم سوزان ادامه داد. جین همچنین شروع به نوشتن بعضی از آثار عمده خود در آینده کرد و عقل و احساس را منتشر نمود.

بیوگرافی جین آستین
بیوگرافی جین آستین

عقل و احساس ، غرور و تعصب ( آثار ادبی کلاسیک )

در سال ۱۸۰۵، پدرش پس از یک بیماری فوت کرد. در نتیجه، خانواده دچار مشکلات مالی شدند و تا سال ۱۸۰۹ نتوانستند به شرایطی پایدار برسند. در ۳۰ سالگی، جین شروع به کار با ناشران خود کرد. در سال های ۱۸۱۱ تا ۱۸۱۵، او عقل و احساس، غرور و تعصب را منتشر کرد (این کار او به عنوان “فرزند عزیزش” نامیده می شود و همچنین تحسین منتقدان را به دست آورد)، منسفیلد پارک و اما.

در سال ۱۸۱۶، در سن ۴۱ سالگی، جین آستین بیمار شد، اما تلاش های چشمگیری برای ادامه کار با سرعت طبیعی کرد، کارهای قدیمی تر را انجام داد و همچنین شروع به یک رمان جدید به نام برادرها کرد که بعد از مرگ او منتشر شد. وضعیت جین رو به وخامت رفت و او دیگر ننوشت. جین در ۱۸ ژوئیه ۱۸۱۷ در وینچستر، همپشیر انگلستان فوت کرد.

امروزه آستین یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ انگلیس است.

دیدگاهتان را بنویسید