با اخبار زبان انگلیسی یاد بگیرید

با اخبار زبان انگلیسی یاد بگیرید

زبانشناسی مقالات

در این مقاله میخواهیم درمورد یادگیری زبان با اخبار صحبت کنیم. هرچند ثبت نام در کلاس زبان یک آکادمی زبان حرفه ای و یادگیری زبان تحت هدایت مدرسین و کارشناسان با تجربه یک اصل است، اما منابع دیگری مثل فیلم، سریال، ترانه و اخبار نیز وجود دارند که می توانند در بهبود و ارتقای مهارت های زبانی شما نقش بسیار مهمی داشته باشند. تنها نکته ای که در انگلیسی با اخبار لازم است تذکر دهیم رعایت تعادل است. به عبارتی ساده تر، یعنی نشود که فقط به یکی از این منابع اکتفا کرده و روش های آکادمیک و جدی تر را فراموش کنیم و برعکس

 فراموش نکنید که نباید از یادگیری نکات مهم و گرامری نیز غافل شد. همزمان با یادگیری اصطلاحات عامیانه‌ی هر زبان، باید زبان و گفتاری را که در دنیای واقعی آن زبان در جریان است نیز یاد بگیرید. دنبال کردن اخبار می‌تواند راه خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی باشد

اکثر روزنامه‌نویس‌ها و گویندگان خبر از زبان انگلیسی ساده و استاندارد برای ارائه خبر استفاده می‌کنند. دلیل استفاده از این بیان ساده و شیوا انتقال مفاهیمی است که اکثر مردم جامع مخاطب آنها هستند.

بیان حقایق و خلاصه اتفاقات روزمره بخشی از همین محتواست که شما هر روز با آن روبرو می‌شوید. استفاده از اخبار برای یادگیری، به ما کمک میکند تا آمادگی بیشتری برای درک مطالب بیان شده توسط مخاطبین را داشته باشیم.

با اخبار زبان انگلیسی یاد بگیرید
با اخبار زبان انگلیسی یاد بگیرید

مزایای استفاده از اخبار برای یادگیری زبان های خارجی

یک منبع تمام نشدنی است

روزنامه نگارها ملزم به نوشتن به شیوه‌ای استاندارد هستند.

اخبار تلویزیونی با گویش‌های استاندارد روایت می‌شوند

مجریان و روزنامه‌نگاران اخبار را به شیوایی کامل و با زبانی قابل فهم بیان می‌کنند

اطلاعات شما از دنیا را افزایش می‌دهد

دسترسی راحت است.

اطلاعات به‌روز و در لحظه

یکی دیگر از مزایای آموزش انگلیسی با اخبار، به‌روز بودن موضوع‌ها است. شما می‌توانید از این طریق به اطلاعاتی تازه دسترسی داشته باشید، همانطور که می‌دانید کلمه news هم از ریشه کلمه لاتین nova به معنی «تازه‌ترین چیزها»ست.

خبرهای بی‌کیفت بی‌شماری در اینترنت وجود دارند؛ خبرهای خاص را دنبال کنید.

به‌دنبال منابع خبری با نوشتاری تازه و پرشور باشید. بهتر است جمله‌ها کوتاه و خبری باشند؛ یعنی از الگوی فاعل-فعل-مفعول پیروی کنند. روایت داستان باید به‌اندازه‌ی عنوان مطلب آسان باشد. «USA Today» با سبک نوشتاری واضحش، منبع خوبی برای یادگیری زبان انگلیسی به کمک اخبار به‌حساب می‌آید.

اخبار را با صدای بلند بخوانید (Read Aloud)

به جای اینکه کلمات خبر را در ذهنتان بخوانید، آنها را بلند به زبان بیاورید. روخوانیبا صدای بلند (Read Aloud) باعث می شود که سرعتتان را کم کرده و به معنی کلمات و ترتیبشان دقت بیشتری کنید.