یادگیری زبان جدید

یادگیری زبان جدید (نکات مهم)

راهکارهای چند زبانه شدن مقالات

زبان آموزان برای یادگیری زبان جدید ، با هزاران کلمه ناآشنا، ساختارهای کاملا متفاوت گرامری و مهارت کم در مکالمه،آنها را به وحشت می اندازد. امروزه با زندگی های پر مشغله، پیدا کردن زمان برای یادگیری زبان جدید می تواند چالشی بزرگ باشد.

زمان لازم برای یادگیری زبان جدید

اما کارشناسان معتقدند که با تنها یک ساعت تمرین در روز، پیشرفت معنی داری در یادگیری زبان حاصل می گردد. علاوه براین، مهارت های به دست آمده از تمرین یک زبان جدید می تواند در محل کار و فراتر از آن بسیار کاربردی باشند.

تحقیقات نشان می دهند که همبستگی مستقیم بین دو زبانگی و هوش، مهارت های حافظه و پیشرفت تحصیلی، وجود دارد. زیرا مغز به طور موثرتر اطلاعات را پردازش می کند و حتی می تواند از کاهش یادگیری با افزایش سن جلوگیری کند.

بسته به زبان مادری تان و زبان جدیدی که یاد می گیرید، تمرکز بر روی یک برنامه خاص می تواند به طور قابل توجهی زمان تمرین را محدود کند. مهم نیست چه هدفی دارید، شما می توانید مهارت های زبان را بدون توجه به سن و یا آمادگی فرا بگیرید.

یادگیری اصول هر زبان برای زبان آموزان بسیار سریع امکان پذیر است. اگر دوست دارید آشپزی کنید، یک کتاب آشپزی به زبان خارجی بخرید؛ اگر فوتبال دوست دارید، سعی کنید بازی با گزارش زبان خارجی تماشا کنید. باید بدانید، اگر فقط تعداد انگشت شماری از کلمات را در روز یاد بگیرید، در آینده آن ها را آسان تر به یاد می آورید.

یادگیری زبان جدید
یادگیری زبان جدید

انگیزه های شخصی در یادگیری زبان جدید ، موثر است.

با این حال، ابتدا باید دقیقا چگونگی استفاده از زبان در آینده را در نظر بگیرید. بورلی بیکر، استاد دانشکده و مدیر ارزیابی زبان در دانشگاه اتاوا می گوید که یادگیری زبان به انگیزه های شخصی زبان آموزان بستگی دارد. هنگامی که اهداف شما برای زبان جدید تعریف شده باشند، می توانید برنامه ریزی یک ساعته را برای تمرین روزانه شروع کنید. حداقل نیمی از ساعت خود را به مکالمه رودرو با فردی بومی و یا کاملا مسلط اختصاص دهید.

درست مانند تمرینات موسیقی، تمرین منظم زبان اما کوتاه مدت توصیه می شود. زمان کوتاه تمرین به جای طولانی بر اساس یک قاعده می باشد. بیکر می گوید بدون برنامه ای سازگار، مغز قادر به درک هیچگونه فرایند شناختی عمیق مانند برقراری ارتباط بین دانش جدید و یادگیری قبلی نیست. “یک ساعت تمرین زبان در پنج روز هفته، سودمندتر از ۵ ساعت در یک روز هفته خواهد بود.

با توجه به شاخص FSI، با این سرعت، ۹۶ هفته یا تقریبا دوسال طول خواهد کشید تا زبان جدید خود را یاد بگیرید. اما با پیروی از توصیه های متخصصین و تلاش برای کاربردی بودن، سخنرانان جدید قادر خواهند بود، زمان کوتاه قابل توجهی را برای رسیدن به سطح مورد نظرشان داشته باشند.

سخت ترین زبان ها

مؤسسه خدمات خارجی ایالات متحده (FSI) زبان را به چهار سطح دشوار برای انگلیسی زبانان تقسیم می کند. گروه ۱، ساده ترین گروه، شامل فرانسوی، آلمانی، اندونزیایی، ایتالیایی، پرتغالی، رومانیایی، اسپانیایی و سواحلی است. با توجه به تحقیق FSI، حدود ۴۸۰ ساعت تمرین برای زبان های این گروه نیاز می باشد.

۷۲۰ ساعت تمرین برای گروه ۲ نیاز بوده که شامل بلغاری، برمه ای، یونانی، هندی، فارسی و اردو است. برای زبان های دشوراتر مانند آمهر، کامبوج، چک، فنلاندی و عبری در گروه ۳ و گروه ۴ که شامل برخی از زبان های چالش برانگیزتر برای زبان آموزان انگلیسی مانند عربی، چینی، ژاپنی و کره ای می باشد، زمان بیشتری نیاز است.

کارشناسان می گویند که علیرغم زمان بندی شگفت انگیز، یادگیری زبان دوم به راحتی امکان پذیر می گردد. جولی فایز، استاد بخش علوم اعصاب دانشگاه پیتزبورگ می گوید: انجام این کار به طور طبیعی عملکرد های اجرایی ما یعنی توانایی بالا در استفاده از اطلاعات، نگه داشتن اطلاعات در ذهن و سرکوب اطلاعات نامناسب را بهبود می بخشد.

بر طبق یک مطالعه از دانشگاه نورس وسترن، مغز دو زبانه به توابع اجرایی یعنی چیزهایی مانند کنترل مهارتی، حافظه کاری (فعال) و انعطاف پذیری شناختی برای حفظ تعادل بین دو زبان پایبند می باشد. از آنجا که هر دو سیستم زبان همیشه فعال و رقابتی هستند، مکانیسم های کنترل مغز دائما تقویت می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید