یادگیری و آموزش زبان انگلیسی

یادگیری و آموزش زبان انگلیسی

زبانشناسی مقالات

امروزه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی با وجود شبکه بزرگ جهانی اینترنت و تاثیر زیاد آن بر روی زندگی مردم، به عنوان یکی از پرکاربرد ترین زبان ها برای تبادل نظر و بحث و صحبت، برای بسیاری از افراد ضروری است. آموزش زبان انگلیسی به شما کمک خواهد که راحت تر با انگلیسی زبانان صحبت کرده و به راحتی صحبت های آن ها را درک کرده و به خوبی بتوانید نظر خود را به آن ها بگویید.

همچنین یادگیری زبان انگلیسی کمک بسیاری به شما در مباحثی که به دنبال آن ها هستید می‌کنند، چرا که منابع فارسی اینترنت آنچنان گستردگی زیادی ندارد و هرچه که وجود دارد بیشتر یک ترجمه سریع و بی کیفیت و بیشتر گرفته ذهن مترجم می‌باشد. پس با یادگیری زبان انگلیسی شما با په دنیا جدیدی خواهید گذاشت، دنیایی با گستردگی های فراوان.

زبان انگلیسی ترسناک نیست

شاید در حال حاضر اگر به دور و اطراف خودتان نگاه کنید از هر ده نفر حداقل پنج نفر آن ها به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند و مابقی اندکی زبان انگلیسی می فهمند. در حال حاضر زبان انگلیسی به صورت مبتدی در مدارس ایران نیز آموزش داده می‌شود ولی این مقدار از آموزش برای ارتباط برقرار کردن با دنیای بیرون اصلا کافی و مناسب نیست چرا که این آموزش های داده شده محوریت خاصی ندارند و تنها با هدف پر کردن زمان مدرسه قرار داده شده اند.

زبان انگلیسی (English language) یک زبان با ریشه غرب آلمانی است که برای اولین در اوایل قرون وسطا در انگلستان مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر یکی از زبان های رایج جهان است. زبان انگلیسی تنها زبان رسمی یا یکی از زبان های رسمی حدود ۶۰ کشور مستقل است. این زبان به صورت وسیع در کشورهای انگلستان، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند و نیوزیلند صحبت می شود. زبان انگلیسی بعد از چینی ماندارین و اسپانیایی سومین زبان مادری رایج جهان است. امروزه زبان انگلیسی به صورت گسترده ای در سراسر جهان به عنوان زبان دوم آموزش داده می شود. زبان انگلیسی همچنین زبان رسمی سازمان ملل و اتحادیه اروپا نیز هست.

زبان انگلیسی در طول یک بازه ۱۴۰۰ ساله ساخته و گسترش داده شده است. شکل های اولیه زبان انگلیسی توسط مهاجران انگولا ساکسون در حدود قرن پنجم میلادی به جزیره انگلستان آورده شد، به این شکل از زبان انگلیسی، زبان انگلیسی کهن گفته می شود. انگلیسی میانه در حدود قرن ۱۱ میلادی و با فتح انگستان به دست نرمن ها شکل گرفت. شکل امروزی زبان انگلیسی پس از قرن ۱۵ میلادی و با اختراع ماشین چاپ شکل گرفت. به واسطه قدرت سیاسی و نظامی بالای امپراطوری بریتانیا زبان انگلیسی بین قرن ها ۱۷ تا ۲۰ در جهان گسترده شد. در حال حاضر در هر دو شکل مکتوب و دیجیتال زبان انگلیسی با فاصله ای زیاد بالاترین تعداد انتشار اسناد علمی و فنی در جهان را داراست.

انگلیسی مدرن صرف فعل ندارد و بیشتر به واسطه استفاده از فعل های کمکی و تغییر ساختار جمله عبارات و معانی پیچیده را می رساند. گذشته از اختلافات کوچک در تلفظ، نکات کوچک گرامری و انتخاب واژه های تا حدی متفاوت زبان انگلیسی در مناطق مختلف جهان به یک شکل صحبت می شود و انگلیسی زبان های جهان به سادگی میتوانند از طریق این زبان با هم ارتباط برقرار کنند.

یادگیری و آموزش زبان انگلیسی
یادگیری و آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی امروزه غیر از آموزشگاه های معتبر، به صورت آنلاین و از روش های مختلفی که در سیستم آموزشی مدرن جای می گیرد نیز انجام می گیرد. اصولا استفاده از سیستم های آنلاین به منظور آموزش زبان های خارجی دارای مزایای بی شماری می باشد که سیستم های حضوری فاقد مزایای مذکور می باشند. بخشی از مهمترین مزایای سیستم های آنلاین عبارتند از:

  1. عدم نیاز به حضور در کلاس
  2. عدم نیاز به حضور اساتید
  3. عدم تحمیل هزینه های آموزشی و ایاب و ذهاب
  4. بهره گیری از روش های آموزشی مدرن
  5. تمرکز بخشی و بازدهی آموزشی مطلوب
  6. جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی زبان آموزان
  7. تنوع در ارائه مطالب آموزشی

آموزش زبان انگلیسی؛ یک ضرورت

آموزش زبان انگلیسی می تواند ضمن ایجاد بستر مناسب برای ارتباط با جهان از هر نظر فرد را از محدودیت زبانی خارج کند. امروزه یادگیری و آموزش زبان انگلیسی به یک ضرورت تبدیل شده است از این رو که زبان انگلیسی زبان مشترک بین المللی به شمار می رود که در معاملات و مراودات مختلف تجاری و سایر زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرد.

آموزش زبان انگلیسی در صورتی که با اهداف فرد منطبق نباشد تبعات و نتایج نامطلوبی را برای وی در پی دارد. بدین معنی که فرد ابتدا باید هدف خودش را از یادگیری زبان انگلیسی مشخص سازد و سپس روند مذکور را طی کند. اهدافی که به طور معمول زبان آموزان برای یادگیری زبان های خارجی مطرح می کنند عبارتند از:

  1. مهاجرت به خارج از کشور برای اشتغال
  2. مهاجرت به خارج از کشور به منظور ادامه تحصیل
  3. معاملات تجاری و بازرگانی مختلف
  4. گردشگری و سیر و سفر

آموزش زبان انگلیسی در صورتی که به منظور اشتغال یا تحصیلات صورت گیرد مستلزم کسب مدارک معتبری می باشد. مدارک آیلتس و تافل توسط دانشگاه های معتبری از قبیل کمبریج و شورای عالی فرهنگی بریتانیا و نیز موسسه آیلتس استرالیا تهیه شده اند. این مدارک در سطح جهانی مورد قبول بوده و می تواند نیازهای فرد را به منظور اشتغال یا ادامه تحصیلات دانشگاهی در سایر کشورهای خارجی برطرف سازد.

آموزش زبان انگلیسی به همین موارد ختم نشده بلکه لازم است تا فرد به منظور شرکت در آزمون های مربوطه نیز دوره های مختلفی را پشت سر بگذارد. این دوره های تخصصی نیز به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند و می تواند در آماده سازی و تقویت مهارت های فرد بسیار موثر باشد. به طور کلی به منظور آموزش زبان های خارجی در کنار بهره گیری از روش های سنتی مرسوم می توان از متدهای نوین آموزشی نیز بهره گرفت.

آموزش زبان انگلیسی به روش آنلاین

آموزش زبان انگلیسی و سایر زبان های خارجی از روش های مختلفی صورت می گیرد که می تواند به تقویت مهارت های زبان آموزی منجر شود. برخی از این روش ها که به عنوان روش ها و متدهای آموزشی استاندارد مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از:

  1. آموزش از طریق فیلم، سریال و انیمیشن
  2. آموزش آنلاین در منزل
  3. آموزش از طریق پادکست های آموزشی
  4. آموزش از طریق بازی و سرگرمی
  5. آموزش از طریق اخبار

دیدگاهتان را بنویسید