موسیقی (اثرات مثبت)

موسیقی (اثرات مثبت)

زبانشناسی مقالات

محققین فنلاندی دستورالعمل هایی برای استفاده از موسیقی به منظور حمایت از توسعه زبان گفتاری تهیه کرده اند. این دستورالعمل ها برای والدین کودکان، کودکان دارای اختلالات شنوایی، ارائه دهندگان آموزش ابتدایی در دوران کودکی، معلمان، گفتار درمان ها و سایر متخصصان توانبخشی کودکان دارای اختلالات شنوایی مناسب هستند.

داشتن یک فرزند باهوش آرزوی هر پدر و مادری است. خیلی ها اعتقاد دارند که هوش کودکان یک اتفاق ژنی است. عده ای دیگر از والدین با استفاده از کلاس های کمک آموزشی و صرف هزینه های هنگفت می خواهند فرزندشان را تبدیل به یک نابغه کنند. اما یک راه میانبر دیگر هم وجود دارد که مطالعات مختلف آن را به اثبات رسانده و آن راه میانبر و سریع برای نابغه شدن فرزندتان چیزی نیست جز موسیقی.

تاثیر موسیقی بر زبان گفتاری

هنگامی که موسیقی برای کودکان دارای اختلالات شنوایی پخش می شود بر مغز و زبان گفتاری آنها تاثیر می گذارد. هدف از آن، بهبود ادراک گفتار و زبان گفتاری است.

موسیقی (اثرات مثبت)
موسیقی (اثرات مثبت)

در مقاله ای که در مجله تحقیقات شنوایی منتشر شد، محققان مغز با یافته های خود و دیگر محققان نشان دادند که موسیقی موجب درک بهتر ریتم و تنوع زبان و زبان گفتاری می شود.

این مهارت، زندگی کودکان را ساده تر می کند. گوش دادن به گفتار، به عنوان مثال، در محیط های پر سر و صدا، کمتر تنش زا می شود، در حالیکه ارتباط با دیگران و جذب اطلاعات در مدرسه و زندگی روزمره نیز آسان تر می گردد.

استفاده از آهنگ در دوران کودکی و تحصیلات ابتدایی، موجب یادگیری با کیفیت بالا کودکان مبتلا به اختلالات زبانی و شنیداری و کودکانی می شود که زبان دوم را با معلولیت یاد می گیرند. استفاده از روش های موسیقی در تدریس، یادگیری را تقویت می کند و این از نتایج جدیدترین تحقیقات مغز است.

نتیجه

با موسیقی، هر کودک و نوجوان، قادر یه شنیدن صدای خود هستند و آن کانالی برای نشان دادن توانمندی ها و شانس شنیده شدن است. موسیقی برای یادگرفتن زبان دوم بدون در نظر گرفتن اختلال شنوایی یا معلولیت نیز مناسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید