نه نکته برای آموزش زبان انگلیسی

نه نکته برای آموزش زبان انگلیسی

تدریس زبان خارجی مقالات

آموزش زبان انگلیسی

دوستان، خانواده و همکاران ما در حال دنبال کردن روند یادگیری ما هستند. هرکسی در مورد روش آموزش زبان انگلیسی عقیده ای دارد. آیا شما به عنوان یک معلم ESL تازه شروع به کار کرده اید؟ آیا فقط به عنوان یک مربی کار می کنید؟ آیا شما یک معلم با تجربه ای هستید که به دنبال ارزیابی مجدد استراتژی های تدریس خود می باشید؟ هر یک از این شرایط می توانند بسیار دلهره آور باشد.

خب، با آنچه همکاران شما در مورد مشکلات هنگام تدریس در کلاس های آموزش زبان انگلیسی می گویند، دلسرد نشوید.
بله، آنها احتمالا در مورد مشکلاتی  حرف می زنند که شما بدون شک در طول حرفه ای خود با آن روبرو می شوید، اما این به این معنا نیست که شما نمی توانید بر آنها غلبه کنید. شما فقط باید خلاق، آماده و مجرب باشید.

۱.نقش و وظایف خود را یاد بگیرید

آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خود یک حرفه است. شما باید وظایف، مسئولیت ها و کارهای روزمره خود را یاد بگیرید. اگر مطمئن نیستید، با مدرس های موسسه زبانی صحبت نمایید که در آن کار می کنید. با معلمان با تجربه تر که در آنجا کار می کنند مشورت داشته باشید و بدانید که محل، تجهیزات و مواد مورد استفاده شما چه هستند.

با همکارانتان صحبت کنید، وب سایتهای مربوطه را مطالعه نمایید و از انجمن ها یا وبلاگ های موسسه بازدید کنید تا به پاسخ همه سوالات احتمالی در مورد نقش خود برسید.

۲. دنبال کردن سه هدف اصلی

برنامه ریزی، آماده سازی، تمرین.

شما باید قبل از هر درس برنامه ریزی کنید و یک برنامه درسی بنویسید. دانش پذیران، زمان در دسترس و مواد و منابع که در اختیار را در نظر داشته داشته باشید.

شما باید به یاد داشته باشید که طرح درس شما دقیق و مؤثر است. به عبارت دیگر، کلید یک تجربه آموزش بدون استرس، کشف فعالیت های لازمه، ارائه و تولید شما قبل از کلاس است.

تمرین تدریس بسیار مفید بوده، اگر شما با دقت برنامه ریزی و آماده سازی کنید. هنگامی که همه چیز را مرتب کرده اید، زمان را برای بخشی از درس خود بخوانید. تمرین برای گفتن سریع نکات مهم و برآورد اینکه چه مدت دانش پذیران به درک، جذب و تکمیل درس ها و فعالیت های خاص نیاز دارند بسیار حیاتی است. با زمان بندی مناسب هرگز مشکلی برای وقت کلاس ندارید.

۳. واقع بین اما بلند پروازباشید

شما همیشه می خواهید بلند پرواز باشید و دانش پذیرانتان اطلاعات بیشتری کسب کنند. شما می خواهید آنها را به چالش بکشید و مستحکم کنید تا بهترین خود را انجام دهند.

با این حال، شما باید در اینجا یک تعادل دقیق برقرار نمایید. یادگیری زبان آموزان به سنین، زمینه ها، مهارت ها، سطح زبان انگلیسی و سبک های یادگیری آنها بستگی دارد. سعی کنید واقع بین باشید. چه نوع فعالیت ها، وظایف و اهداف یادگیری را می توانید برای آنها تعیین کنید تا مهارت های زبان آنها به طور قابل توجهی تقویت شوند؟ این اهداف یادگیری باید بلندپروازانه و واقعی باشند. همیشه اهداف عالی را برای آنها تعیین کنید تا دانش و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید. با تعیین اهداف بلند، شما راه موفقیت آنها را  هموار می کنید. این پیشرفت آنها را در یادگیری تضمین خواهد کرد.

۴. زبان آموزان را تحریک کنید

دانستن اینکه چگونه به دانش پذیران انگیزه برای آموزش زبان انگلیسی دهید، برای تجربه یک کلاس درس بسیار مهم است. یادگیری هر چیز جدیدی، به ویژه یادگیری چیزی پیچیده به عنوان یک زبان خارجی، یک روند است که مستلزم زمان و تلاش جدی می باشد. سن دانش پذیران مهم نیست (بچه های جوان، نوجوانان، بزرگسالان یا بزرگسالان)، بلکه انگیزه کلید موفقیت است.

شما باید به نیازها و خواسته های آنها پاسخ بدهید. چرا آنها می خواهند انگلیسی یاد بگیرند؟ آیا آنها نیاز به ارتباط با اهداف شغلیشان دارند یا می خواهند در دانشگاه های کشورهای انگلیسی زبان ثبت نام کنند؟ آیا آنها  می خواهند مدرک زبان بگیرند؟

آنها ممکن است برای شناختن انگیزه های بیرونی خود بسیار جوان باشند و در این صورت، بازی های یادگیری برای آموزش انگلیسی آنها ضروری است. گرفتن جایزه و پاداش در هنگام برنده شدن برای یادگیری آنها بسیار اهمیت دارد.

۵. یک محیط یادگیری حمایتی ایجاد کنید

دانش پذیران نیاز به یک محیط یادگیری امن و حمایتی دارند، مخصوصا زمانی که آنها در حال آموزش زبان انگلیسی  هستند. تمرین زبان با صدای بلند ممکن است نقاط ضعف آنها را به همکلاسی هایشان نشان دهد. این باعث می شود که آنها  تمایل به صحبت در مقابل همه را نداشته باشند و واقعا مهارت های زبان خود را  بهبود نبخشند. به عنوان معلم خود، مسئولیت شما ایجاد یک محیط حمایتی است که در آن آنها بدون ترس از یادگیری، از تمرین و شکوفایی لذت ببرند. در حالی که شما نیاز به توجه به اشتباهات زبان خاص دارید، نمیتوانید بیش از حد انتقاد یا قضاوت کنید. تحت هیچ شرایطی نباید تنه زشت یا دلسرد کننده داشته باشید! برای یادگیری زبان مؤثر، دانش پذیران باید احساس امنیت و تشویق به پیشرفت بیشتر داشته باشند.

نه نکته برای آموزش بهتر زبان انگلیسی

۶.بهبود تکنیک های مدیریت کلاس درس

مدیریت زمان و مدیریت کلاس درس.

مطمئنا، شما با این دو اصل اساسی آشنا هستید. اما چگونه در محیط ESL انجام می شوند؟ مهم است که کلاس های خود را مدیریت کرده و با مشکلات احتمالی شیطنت یا عدم انضباط رفتار درست کنید. با این حال، به یاد داشته باشید دانش پذیرانی که علاقه مند به درس هستند احتمالا مشکلی واقعی نخواهند داشت. با درسهای چالش انگیز، سرگرم کننده، شما با مسائل انضباطی کمتری مواجه هستید. به همین دلیل، به یاد داشته باشید که تمام دانش پذیران خود را در این درس به طور فعال قرار دهید و البته، سبک های مختلف یادگیری خود را در نظر بگیرید.

۷. از تخیل، خلاقیت و غرایز خود استفاده کنید

خب، شما برنامه درس خود را آماده کرده اید، اما وظایفی که طراحی کرده اید، به نظر می رسد کمی سخت، نامناسب برای سطح یادگیرندگان و یا نیازهای شما باشند. شاید آنها بیش از حد کلی و یا کلیشه ای به نظر می رسند. در این نقطه چه کاری می توانید انجام دهید؟ خب، طراحی دوباره! روش متداول تدریس به خوبی در منطقه راحتی شما قرار دارد، اما برای دانش پذیران می تواند به راحتی حل شود. همه چیز را پوشش دهید! این در واقع می تواند برای هر۴ مهارت زبان (گوش دادن، صحبت کردن، نوشتن یا خواندن) اعمال شود. در مورد فرهنگ مردمی صحبت کنید که هر کدام دوست دارند، اجازه دهید دانش پذیران نظر خود را با زبان انگلیسی بیان نمایند. این برای آنها سرگرم کننده خواهند بود، اما همچنین از تجربه نیز بهره مند می گردند.

۸.  مطالب معتبر  و به روز داشته باشید

سی و دو سال پیش معلمان ESL جمعیت و گستره از منابع و مواد مورد نیاز ما را نداشتند. فناوری به وضوح در این زمینه کمک کرده است. با کلیک بر روی یک دکمه، می توانیم هزاران کتاب درسی، برگه های آموزشی، فعالیت ها و ارائه های پاورپوینت را بیاموزیم. می توانیم مواد درسی موفق خودمان را با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. با این حال، تعداد زیادی از منابع و مواد موجود می توانند ما را دلسرد سازند. چطور می دانیم زمانی که مواد یا منابع داده شده برای آموزگاران ما مناسب است؟ تحقیق خود را انجام دهید، از سایت های مورد اعتماد بازدید کنید، با همکاران دیگر صحبت نمایید و بهترین مطالب را به بهترین شکل در اختیار آموزگاران قرار دهید. فراموش نکنید که شما در حال آموزش زبان انگلیسی هستید که در اکثر موارد به عنوان زبان اول در خانوارهای یادگیرنده شما صحبت نمی شود. 

۹.دانش پذیران خود را با قوانین و انتظارات آشنا کنید

شما آماده اید با کلاس های درس و مواد در دست خود وارد کلاس شوید. در مورد دانش پذیران و درک آنها از این  کلاس چقدر می دانید؟ آنها باید قوانین را دنبال کنند. اما برای اولین بار این بدان معنی است که شما نیاز به ایجاد قوانین سخت و سریع در کلاس درس دارید. همیشه در اولین روز کلاس، قواعد و انتظارات را روشن کنید. این قوانین و انتظارات را تقویت نمایید زمانی که دانش پذیران خطایی مرتکب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید