آموزش زبان دوم به کودکان

آموزش زبان دوم به کودکان (راهکارها)

آموزش زبان به کودکان مقالات

در جامعه جهانی در حال پیشرفت، زبان های خارجی برای موفقیت شغلی حیاتی هستند. اگر شما در زبان دوم تبحر داشته باشید، به راحتی می توانید فرزندانتان را دو زبانه کنید. برای والدینی که تنها به زبان انگلیسی صحبت می کنند، این کار پر زحمت تر است اما غیر ممکن نیست.  

طبق اخبار NBC News، در سال ۲۰۱۰، ۲۴۰،۰۰۰ موقعیت مختلف شغلی، زبان را به عنوان مهارت مورد نیاز خود اعلام کردند. تا سال ۲۰۱۵، این تعداد تقریبا سه برابر شده و افراد در هر شغل از فروشنده گرفته تا مهماندار، می بایست زبان دومی را بدانند.

به گفته دانشمندان آمریکایی، اگر فرزند شما می خواهد مهارت در زبان دوم یا زبان های خارجی داشته باشد، باید قبل از یافتن شغل شروع به یادگیری کند: توانایی ذهن در درک مجموعه های دستور زبان های خارجی در سن ۱۰ سالگی کاهش می یابد. اما این برای مدرسه های ایالات متحده امکان پذیر نیست، برای اینکه دانش آموزان قبل از ۱۲ سالگی نمی توانند زبان دوم یادبگیرند.

آموزش زبان دوم به کودکان
آموزش زبان دوم به کودکان

حال روش هایی را برای یادگیری زبان دوم در زیر آمده اند:

با افراد غیر انگلیسی صحبت کنید

مارتا ابوت، مدیر اجرایی شورای آمریکا در زمینه آموزش زبان های خارجی، می گوید پدر و مادر  هرکدام به تنهایی می توانند به کودک خود به شیوه ای جدید زبان بیاموزند. به بیان دیگر، یک پرستار دو زبانه، گزینه ای عالی است، به ویژه هنگامی که شما می توانید آموزش پرستار کودک را با مهدکودک یا پیش دبستانی زبان تقویت کنید. ابوطال توصیه می کند والدین با زبان دوم با فرزندان خود در بازی صحبت کنند.

به کتابخانه بروید

همانطور که فرهنگ آمریکایی متنوع و جهانی می شود، کتابخانه شما ممکن است از زمان آخرین مرتبه که رفتید چندین زبان را گسترش داده باشد. اسپیسن توضیح می دهد: ” کودک شما می تواند کتاب های دو زبانه را انتخاب کند که کلمه را به زبان انگلیسی و همچنین زبان مقصد نشان می دهد.” افسانه های مشهور مانند برادران گریم و سیندرلا در ابتدا به زبان آلمانی یا فرانسوی نوشته شده بودند، بنابراین بررسی کنید که آیا کتابخانه نسخه هایی با  زبان اصلی دارند. خواندن آنها کمتر گیج کننده خواهد بود، زیرا فرزند شما احتمالا قبلا با این داستان آشنا شده است.

فیلم ها و موسیقی

کودک شما باید در یوتیوب قسمت های ترجمه شده از کارتون های محبوب مثل Puppy Dog Pals و Peppa Pig ببیند. این در حال حاضر به  ۲۱ زبان مختلف ترجمه شده است. موسیقی را نیز می بایست امتحان کند.

هر کاری می تواند انجام دهد

اسپیارن می گوید: « تدوام یادگیری محتوا مهم است، بنابراین کودک شما هر روز باید تمرین کند». او باید زمان زیادی را برای مطالعه یا تعامل زبان با زبان دوم اختصاص دهد. کودک لازم نیست به سن خاصی برسد تا در زبان دوم تسلط یابد: او فقط باید صداها را در مغز خود دریافت کند و اگر از زبان انتخابی شما لذت نمی برد، او را مجبور نکنید. یادگیری باید سرگرم کننده باشد اجازه دهید فرزندتان خودش زبان دوم را انتخاب کند تا از گوش دادن به آن لذت ببرد. در نهایت، اگر او یک زبان را دوست ندارد، ۷،۰۹۶ زبان دیگر برای انتخاب وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید