هفت روش برای بهبود زبان انگلیسی

روشهای بهبود زبان انگلیسی (۷ روش)

روشهای مطالعه زبان خارجی

 هفت روش برای بهبود زبان انگلیسی به شرح زیر است:

۱. به زبان انگلیسی فکر کنید

اگر شما به زبان مادری خود فکر کرده و سپس سعی دارید به زبان انگلیسی صحبت کنید، همیشه باید بین زبان ها در حال ترجمه باشید. انتقال از یک زبان به زبان دیگر اصلا کار ساده ای نیست! حتی افرادی که به یک دو یا چند زبان مسلط هستند، در هنگام  تغییر بین زبان ها مشکل دارند.

راه حل این است که به انگلیسی فکر کنید.

شما می توانید این کار را در هر زمان و مکان انجام دهید. در مورد امورات روزمره خود یا تصمیم گیری برای سفارش غذا به انگلیسی فکر کنید. حتی از یک فرهنگ لغت انگلیسی به انگلیسی برای جستجوی کلمات استفاده نمایید. به این ترتیب شما هرگز نباید از زبان مادری خود برای ترجمه کلمات استفاده  کنید. در ادامه متوجه خواهید شد وقتی به زبان انگلیسی فکر کنید، صحبت کردن به آن زبان نیز آسان تر خواهد بود.

۲. با خودتان انگلیسی صحبت کنید.

هر زمان که شما در منزل هستید (یا به تنهایی در جای دیگر) می توانید به زبان مادری صحبت نکنید و  زبان انگلیسی را با خودتان تمرین کنید.

سعی کنید با صدای بلند صحبت کرده و بخوانید. تمرین، تمرین است. حتی اگر کسی اشتباهات شما را اصلاح نکند، این به شما کمک می کند تا راحت تر به انگلیسی صحبت  نمایید.

۳. از یک آینه استفاده کنید

در روز چند دقیقه در مقابل آینه صحبت کنید. یک موضوع را انتخاب کرده و برای ۲ یا ۳ دقیقه انگلیسی حرف بزنید (به زبان مادری صحبت نکنید). حسن چنین تمرینی این است که هنگام صحبت کردن، دهان، صورت و زبان بدن خود را تماشا می کنید. همچنین باعث می شود شما احساس کنید که درحال صحبت با کسی هستید. بنابراین می توانید وانمود کنید که با دوستی مراوده دارید.

برای ۲ یا ۳ دقیقه صحبت کرده و هرگز مکث نداشته باشید.  اگر کلمه ای را نمی دانید  و گیر کرده اید، سعی کنید در ذهن خود با شیوه ای متفاوت بیان کنید. شما همیشه می توانید بعد از ۲-۳ دقیقه به دنبال معادل صحیح بگردید. این قطعا به شما کمک خواهد کرد که از کلمات یا جمله هایی مطلع شوید که با آنها مواجه هستید.

هفت روش برای بهبود زبان انگلیسی
هفت روش برای بهبود زبان انگلیسی

۴. تمرکز بر روان بودن، نه  گرامر

هنگامی که به زبان انگلیسی صحبت می کنید، چقدر مکث دارید؟

هر چه بیشتر شما  مکث داشته باشد، کمتر اعتماد به نفس دارید. تمرین آینه بالا را امتحان کنید، اما مکث نداشته باشید. شاید از لحاظ گرامری ایرادهایی وجود داشته باشد، اما اگر به جای تمرکز بر صحیح بودن بر روی روانی تاکید داشته باشید، خواهید فهمید که چه قدر بهتر خواهید بود. شما می توانید گرامر را در حین تمرین بهتر یاد بگیرید.

۵. جملات سخت ادا را به کار ببرید

جملات سخت ادا، مجموعه ای از کلمات هستند که به سرعت نمی توان گفت. مثلا: ” چایی داغه، دایی چاقه! ” سعی کنید این را چند بار بگویید! کار آسانی نیست.

بازی هایی مانند این به شما کمک می کنند که بین دهان و زبان خود تمرکز پیدا کنید و حتی می توانید به تلفظ خود کمک نمایید.

۶. گوش کن و تکرار کن

فیلم های یوتیوب به زبان انگلیسی را تماشا کنید. قسمت کوچکی از فیلم را انتخاب کرده و خط به خط تکرار نمایید. سعی کنید لحن، سرعت و حتی لهجه را مطابقت دهید (اگر بتوانید). مهم نیست که چند کلمه ای را از دست بدهید، مهم این است که صحبت کنید. تلاش نمایید تا صدایی درست مانند سخنرانان بومی در فیلم داشته باشید.

۷. به استرس کلمات دقت نمایید

شما باید بر روی هجی های خاص (صداها) به منظور بیان کلمات و جملات مختلف تمرکز کرده یا بر آنها تأکید کنید. به مکالمات افراد بومی در هنگام سخن گفتن گوش کرده و سعی کنید همانند آنها تکرار  نمایید.
این نه تنها به شما کمک  کرده که به خوبی صحبت کنید، حتی ممکن است سوء تفاهم ها را نیز کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید