زبان اسپانیایی ( زبان دوم مورد علاقه انگلیسی ها )

زبان اسپانیایی ( زبان دوم مورد علاقه انگلیسی ها )

زبانشناسی مقالات

زبان اسپانیایی دهه هاست که در کشورهایی مانند ایالات متحده و برزیل به عنوان زبان دوم مورد علاقه بوده، اما همیشه در انگلستان کمتر محبوبیت داشته است. با وجود بریگزیت، پیامدهای مانند انزوا، بی تفاوتی نسبت به فرهنگ های دیگر و مقاومت عمومی در مورد یادگیری زبان های خارجی در انگلیس، آخرین گزارش روند زبان انگلیسی شورای انگلیس و همچنین نسخه ۲۰۱۹ موسسه سروانتس برای رواج زبان اسپانیایی در جهان، نشان می دهند که انتخاب زبان اسپانیایی در انگلیس به عنوان زبان دوم در سال ۲۰۲۰ از زبان فرانسه پیشی گرفته است.

آمار یادگیری زبان اسپانیایی

اما در حالی که یادگیری زبان اسپانیایی دربین تمام رده های سنی در حال افزایش است، تعداد دانش آموزان انگلیسی که در مدارس ابتدایی و متوسطه زبان اسپانیایی یاد می گیرند، در واقع ۲٪ کاهش یافته و به ۵ هزار و ۸۸۲ نفر در پنج سال گذشته رسیده است، در حالی که در مقایسه با آن تقریبا کاهش ۳۰٪ برای افرادی به چشم می خورد که زبان فرانسه (۱۱۷،۰۴۶) و آلمانی (۴۲۲۹۶) را به عنوان زبان دوم می آموزند.

زبان اسپانیایی ( زبان دوم مورد علاقه انگلیسی ها )

طبق ارقام به دست آمده از گزارش شورای انگلیس که شامل مطالعه معلمان و دانش آموزان در رده سنی ابتدایی و متوسطه است، ظاهراً سطح دشواری امتحانات باعث دور شدن از یادگیری زبان های دوم می شود اما معلمان مدارس قشر کم درآمد بیشتر نگران این هستند که والدین فرزندان خود را از ادامه یادگیری زبان دوم محروم کنند تا کمبود منابع در دسترس آنها که در این دست مدارس وجود دارد. آنها همچنین نگران افت چشمگیر هستند. در سطح گواهینامه عمومی آموزش و پرورش (GCSE)، تعداد افرادی که تصمیم به یادگیری یک زبان خارجی می گیرند از سال ۲۰۱۴، ۱۹٪ کاهش یافته است. بی تفاوتی نسبت به یادگیری زبان آلمانی موجب ۱۶٪ کاهش در تعداد دانش آموز برای یادگیری این زبان شده است.

براساس این گزارش، بریگزیت شکاف اقتصادی اجتماعی و تحصیلی را گسترش می دهد. بیست و پنج درصد معلمان آموزش متوسطه دولتی و ۱۵٪ در آموزش خصوصی از تأثیر منفی بر انگیزه دانش آموزان برای یادگیری یک زبان اروپایی یا به طور کلی یک زبان خارجی آگاه هستند.

انستیتوی سروانتس مدتهاست که برای رواج زبان اسپانیایی در دانشگاه های انگلیس فعالیت می کند. علاقه بین دانشجویان آموزش عالی به این زبان رو به افزایش است. درحال حاضر، بیش از ۱۵۰ دانشجو در ۶۰ دانشگاه در سراسر انگلستان و در کل تقریباً ۱۴۰۰۰ دانشجو در حال یادگیری زبان اسپانیایی هستند.

پیرو می گوید: “دانشگاه یک اولویت است و باید باشد.” وی گفت: “کسانی که اکنون تحصیل می کنند، روند فکری کشور را تعیین خواهند کرد. بسیاری از دانشجویان در حال حاضر دارای مدرک رسمی برای زبان اسپانیایی به عنوان یک زبان خارجی (DELE) هستند، صلاحیتی که توسط سروانتس و دانشگاه های مختلف صادر شده است. یکی از اهداف کمیسیون این است که تا سال ۲۰۲۵، ۹۵٪ دانش آموزان حداقل یک آزمون زبان را در سطح GCSE بگذرانند و این خوش بینانه به نظر می رسد. از آنجا که این کشور با بریگزیت می جنگد، مؤسسه سروانتس مشتاق است از فرصتها استفاده کند. از سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، شورای بریتانیا از همراهی زبان اسپانیایی با انگلیسی به عنوان زبان دوم در آینده حمایت می کند.

فرانسیسکو ادا، رئیس انستیتوی سروانتس در منچستر گفت: “اگرچه ما می ترسیدیم که بریگزیت باعث کاهش تعداد ثبت نام ها در مراکز ما شود، اما آنها به طرز عجیبی افزایش یافته اند.” به همین ترتیب، ثبت نام در موسسه سروانتس در لندن از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۱۰ درصد افزایش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید