مشکلات زبان

مشکلات زبان (نتایج تحقیقات)

زبانشناسی مقالات

کودکان مبتلا به مشکلات زبان بیشتر در مدرسه مشکل دارند و در نهایت وقتی فارغ التحصیل می شوند، کمتر از همتایان خود در بازار کار موفق هستند. چنین کودکانی ممکن است در اوایل برای ایجاد ارتباط بین کلمات، اشیاء و حوادث در جهان دچار مشکل شوند، و بعدها در کاربرد کلمات و یا درک آنچه دیگران می گویند و برای برقراری ارتباط دشواری داشته باشند.

علل مشکلات زبان

بخش قابل توجهی از مشکلات زبان در حال حاضر به خاطر این است که اکثر ارزیابی های واژگان برای کودکان بسیار کوچک طراحی نشده اند تا به طور خاص به آن دسته از واژه هایی بپردازد که برای پیش بینی توسعه زبان در آینده اهمیت دارند. این ارزیابی ها برای کودکان زیر ۳ سال ضروری هستند.

مشکلات زبان
مشکلات زبان

تحقیقات بعضی از دانشجویان

ارین اسمولک، دانشجوی دکترا در زبان و اختلالات ارتباطی، و همکارانش پاسکال ززیرر از دانشگاه ژنو و دایان پوولین-دوبویس از دانشگاه کنکوردیا در حال کار بر روی یک راه حل هستند.

این تیم پروژه ای بزرگ را آغاز کرده تا نکاتی را درک کنند که نوزادان قبل از شروع به استفاده از کلمات می فهمند، و ابزارهایی برای ارزیابی این درک اولیه، طراحی می کنند. بودجه سالانه ۲ میلیون دلاری این پروژه توسط موسسات بهداشتی (NIH) تأمین شد و صدها کودک و دیگر محققین در SDSU، دانشگاه کالیفرنیا سان دیگو (UCSD)، دانشگاه کنکوردیا در مونترال و دانشگاه ژنو در سوئیس نیز در حال تلاش هستند.
نتایج این تحقیق در مقالات و سخنرانی های متعدد علمی، از جمله دو مقاله جدید همکاری شده که اخیرا در نشریه “روانشناسی توسعه” منتشر شده اند. محققان دیگری که در این پروژه تحقیقاتی شرکت کردند، یوشوانگ لیو از SDSU و تامارا پاتروکو نانچن از دانشگاه ژنو بودند.

به گفته محققان، شیوع مشکلات زبان در کودکان ۷ ساله و بالاتر در بین ۳ تا ۸ درصد جمعیت در ایالات متحده، انگلیس و کانادا دیده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید