تاثیر دوزبانگی بر روی مغز (نتیجه تحقیقات)

تاثیر دوزبانگی بر روی مغز (نتیجه تحقیقات)

زبانشناسی مقالات

دوزبانگی یعنی حتی زمانی که شما به دو زبان مسلط هستید، می توانید به طور مساوی و صریح بین آن ها تغییر مسیر دهید.

مارک آنتونیو، از دانشگاه سیدنی استرالیا، در بررسی سالانه زبان شناسان، نشان می دهد که چگونه افراد دو زبانه همانطور که او آن را تعریف می کند، با استفاده از حداقل دو زبان در زندگی روزانه شان، مغز خود را تقویت می کنند. او در مورد بهترین شیوه آموزش زبان برای کودکان توضیح می دهد و شواهدی را ارائه می دهد که استفاده از چند زبان به صورت منظم می تواند به تأخیر افتادن بیماری آلزایمر کمک کند.

مزایای دو زبانگی چیست؟

من علاقه مند به تعامل بین یادگیری زبان و شناخت فرآیندهای ذهنی مغز هستم. مزایای شناختی دوزبانه می تواند از تجربیات بسیار زود در دوران کودکی شروع شود و در تمام طول عمر ادامه یابد.

اولین مزیت اصلی شامل چیزی است که به وضوح به عنوان عملکرد اجرایی نامیده می شود. این مهارت هایی را توصیف می کند که به شما امکان کنترل، هدایت و مدیریت توجه و تواناییتان برای برنامه ریزی را می دهد. همچنین به شما کمک می کند تا اطلاعات نامناسب را نادیده بگیرید و بر اهمیت آن تمرکز کنید. از آنجایی که یک فرد دوزبانه دارای دو زبان است و زبان ها به صورت خودکار و ناخودآگاه فعال می شوند، فرد مدام مداخله تداخل زبان را مدیریت می کند تا او کلمه اشتباهی را نگوید.

مناطق مغزی مسئول آن هستند که هنگام تلاش برای تکمیل کار، در حین حواس پرتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. این کار هیچ ارتباطی با زبان ندارد و می تواند به چیزی در محیط پر سر و صدا و یا انجام برخی از کارهای بصری گوش دهد. حافظه عضلانی با استفاده از دوزبانگی

توسعه یافته است و همچنین می تواند برای مهارت های مختلف اعمال شود.

تاثیر دوزبانگی بر روی مغز (نتیجه تحقیقات)
تاثیر دوزبانگی بر روی مغز (نتیجه تحقیقات)

این مزایا در کجای مغز بروز می کنند؟

توابع اجرایی پیچیده ترین توابع مغز است. بیشتر همین توابع “انسانی” است که ما را از مگس و دیگر حیوانات جدا ساخته است. آنها اغلب در بخش هایی از مغز مشاهده می شوند که در شرایط تکاملی جدید هستند: قشر پیشانی، که مسئول پردازش پیشرفته است؛ قشر کناری که نقش مهمی در ارتباط کلمات و معانی دارند و قدامی. مطالعات نشان می دهد که تجربه دو زبانه، ساختار این مناطق را تغییر می دهد.
اول از همه، افزایش حجم ماده خاکستری را مشاهده می کنیم. مغز از سلول های به نام نورون ساخته شده است، که هر یک دارای یک سلول بدن و اتصالات شاخه ای به نام دندریت ها است. ماده خاکستری اشاره به تعداد سلول های بدن و دندریت ها دارد. تجربه دوزبانه ماده خاکستری را متراکم تر می کند، بنابراین شما سلول های بیشتری دارید. این نشانه ای از مغز سالم تر است.

دوزبانگی همچنین روی ماده سفید، ماده چربی که آکسون را پوشش می دهد، تاثیر می گذارد، که پیش بینی های اصلی از نورون ها برای اتصال آنها به نورون های دیگر است. ماده سفید اجازه می دهد تا پیام ها سریع و کارآمد در سراسر شبکه اعصاب و مغز حرکت کنند. دوزبانگی، یکپارچگی ماده سفید را ترویج می کند. این به شما نورون های بیشتری را می دهد تا با آن بازی کنند و ارتباطات بین آنها را تقویت یا حفظ می کند تا ارتباطات به طور مطلوب اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید