رشد ترجمه ماشینی ( به کمک زبان محلی )

رشد ترجمه ماشینی ( به کمک زبان محلی )

ترجمه، چالشها و راهکارها مقالات

کشورهای آسیایی به خاطر زبان محلی در رشد بازار ترجمه ماشینی بسیار قدرتمند شده اند، به ویژه هند و چین که روند چنین پیشرفتی را هدایت می کنند.

کمک زبان محلی به رشد ترجمه ماشینی

تقاضا برای ترجمه چندین زبان محلی به منظور برآورد کردن نیاز مشتری، کسب و کار را در این حوزه گسترش خواهد داد. هند کشوری با مناطق متنوع و زبان های متعدد می باشد و با موانع ارتباطی بسیاری روبرو است.

هند می تواند بازار قابل توجهی برای ترجمه ماشینی در استفاده از زبان محلی باشد و فرصت های زیادی برای سرمایه گذاران فراهم کند؛ زیرا دولت هند ابتکار عملی را به نام “هند دیجیتال” راه اندازی کرده که احتمالا توسعه صنعت فناوری اطلاعات، مبارزه با موانع زبانی و ایجاد مسیر رشد روشنی برای صنعت ترجمه ماشینی را فراهم خواهد نمود. به طور مشابه، دولت اسپانیا در سال ۲۰۱۵ نیز اعلام کرد که ۹۷.۲۱ میلیون دلار برای توسعه ابزارهای MT و تکنولوژی پردازش زبان طبیعی ارائه کرده است.

اتخاذ رو به رشد فن آوری های پیشرفته برای ساده سازی ترجمه زبان ها، به طور حتم بازار ترجمه ماشینی را به طور کلی تحریک می کند. استفاده روزافزون از فناوری RBMT (ترجمه ماشین بر اساس قانون) رسیدن به هدف مورد نظر را نشان می دهد و زبان های مبدا را از لحاظ گرامری نسبت به سایرین ترجیح می دهد. صنعت ترجمه ماشینی درآمد بالایی از RBMT کسب کرده، زیرا آن به شکل گیری لینک های نحوی و اسکریپت ها گرامر صحیح کمک می کند. برآورد شده که تکنولوژی RBTM ۱۴٪ CAGR را در مدت زمان ۲۰۱۷-۲۰۲۴ ثبت خواهد کرد.

رشد ترجمه ماشینی ( به کمک زبان محلی )
رشد ترجمه ماشینی ( به کمک زبان محلی )

SMT (ماشین ترجمه مبتنی بر آمار) یک بخش تکنولوژیکی دیگری است که به تهیه داده ها از مقادیر موازی و توانایی یادگیری سریع در حالت خودکار کمک می کند. مدل هیبرید در بازار ترجمه ماشینی از تکنولوژی RMBT و SMT برای ایجاد تغییرات متعدد و سطح ساختار واژگان و جمله استفاده می کند. فناوری SMT در سال ۲۰۱۶ در صنعت جهانی ترجمه ماشینی، ۶۰٪ از سهم این صنعت را به خود اختصاص داده است. تقاضای رو به رشد SMTs از بخش تجاری و سخت افزار محاسبات سریع آن، اندازه بازار را هدایت می کند.

به دلیل افزایش استفاده از MT در تفسیر اسناد فنی، وب سایت های خودرو مانند ChromeData، برای ترجمه کاتالوگ قطعات موتور و کتابچه های راهنمای از ماشین ترجمه استفاده کردند. علاوه بر این، فناوری ترجمه ماشینی نیز به شرکت های تولید کننده کمک می کند تا به سرعت وارد سیستم های بین المللی و بازار برای افزایش رقابت گردند.

نتیجه

بازیکنان برجسته ترجمه ماشینی شامل گوگل، مایکروسافت، آی بی ام، موراویا IT، Lionbridge Technologies Inc و SYSTRAN International هستند. این بازیکنان وارد همکاری های مکرر برای گسترش پیشنهادات محصول خود می شوند. گوگل در سال گذشته (۲۰۱۶) سیستم جدیدی به نام (Google Neural Machine Translation (GNMT را معرفی کرد که بهبود قابل توجهی در کیفیت ترجمه فراهم نمود. همچنین در ماه نوامبر سال ۲۰۱۶، SYSTRAN موتور ترجمه ماشین خود یعنی PNMT معرفی کرد که می تواند متون را همانند مترجم انسانی ترجمه کند.

دیدگاهتان را بنویسید