ترجمه موزیک در گوگل ترنسلیت

ترجمه موزیک در گوگل ترنسلیت

اخبار

آیا امکان این هست که از گوگل ترنسلیت برای ترجمه موزیک های انگلیسی استفاده نماییم؟

ترجمه موزیک

یازده سال پیش، گوگل ترنسلیت به بازار آمد تا دیگر هیچ مانعی زبانی وجود نداشته باشد. ازآن زمان به بعد، این برنامه میلیون ها نفر و کسب و کار را در سراسر جهان قادر ساخت تا با یکدیگر گفتگو کنند، ارتباط برقرار نمایند و یکدیگر را به شیوه ای جدید درک کنند و امروز توانست موزیک را هم ترجمه کند. یکی از شرکت های بزرگ سوئدی بسیار موفق در صنعت موزیک های انگلیسی به دنبال ترجمه ی هر چه بهتر و نزدیک تر موسیقی های ٰسوئدی به فرهنگ انگلیسی بود و در نهایت به این فکر رسید که از گوگل برای ترجمه ی موزیک کمک بگیرد.

در ماه گذشته این شرکت تور گروه موزیک خود را برگزار کرد و موزیک ها به سه زبان انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی در خیابان های سه شهر مختلف اروپا با استفاده از گوگل ترنسلیت ترجمه موزیک ها انجام شد.

گوگل ترنسلیت موزیک هم ترجمه کرد
گوگل ترنسلیت موزیک هم ترجمه کرد

اجرای زنده با گوگل ترنسلیت

تنها بعد از چند روز با کمک گوگل ترنسلیت، گروه اجرا زنده در لندن، پاریس و مادرید داشت که با هدف گسترش فرهنگ سوئدی از طریق موزیک و  فراخوانی همه ی مردم جهان برای گوش دادن به موزیک های این گروه بود.

سال گذشته گوگل ترنسلیت از ترجمه عبارت محور، به ترجمه ماشین عصبی گوگل تغییر جهت داد و این ابزار در حال حاضر می تواند تمام جمله را به جای بخش بخش آن بلافاصله ترجمه کند. گوگل ترنسلیت در حال حاضر می تواند محتوای گسترده تری را در نظر بگیرد تا ترجمه ای بسیار نزدیک تر به متن مقصد انجام دهد و با این کار بسیار شبیه به مترجم انسانی عمل می نماید.

با استفاده از نوع به روز شده ی گوگل ترنسلیت، ترجمه های انگلیسی، اسپانیایی و فرانسوی آهنگ ها بسیار شبیه فرهنگ و بافت این زبان ها بوده و قابل قبول تر هستند و سیستم گوگل ترنسلیت با افزایش هر چه بیشتر کاربران خود هر روز بهتر از دیروز عمل خواهد کرد.

1 پاسخ در “ترجمه موزیک در گوگل ترنسلیت

دیدگاهتان را بنویسید