جمعه 7 اردیبهشت 1403
ترجمه آنلاین میهن دیک، خدمات ترجمه تخصصی | MihanDic


ربات های جدید مانند کودکان زبان یاد می گیرند

ربات های جدید مانند کودکان زبان یاد می گیرند

محققان موسسه فناوری ماساچوست ابزاری به نام "تجزیه کننده معنایی" ایجاد کرده اند که تجربیات کودکان را در یادگیری زبان تقلید می کند. آنها توانایی تجزیه معناشناسی کارهایی را دارند که کودکانتان انجام می دهند، محیط های اطراف خود را مشاهده  کرده و به سخنان همه  گوش می دهند، صرف نظر از این که در واقع آنچه را که می شنوند درک می کنند یا  خیر. این  ربات ها ویدیوها را تماشا کرده و کلمات را ضبط  نموده و با هم مرتبط می کنند.

در حالت ایده آل، این سیستم با تجزیه کننده معنایی در حال حاضر کار می کند. به طور معمول بچه ها با مشاهده افراد در حین صحبت کردن و تعامل با محیط شان، زبان یاد می گیرند. از سوی دیگر، "یادگیری" از جملات حاوی نکات و یا پاسخ مستقیم به سوالات نیز حاصل می گردد.  با استفاده از این سیستم جدید، تجزیه کننده معنایی می تواند از داده های بصری برای مشاهده محیط و تقویت درک خود از یک فرمان کلامی استفاده کند، حتی اگر فرمان روشن نباشد.

آندری باربو، پژوهشگر علوم آزمایشگاهی هوش مصنوعی (MIT (CSAIL گفت: " افراد  با یکدیگر با جملاتی جزئی، افکار ذهنیشان و زبان مبهم صحبت می کنند."  او در ادامه گفت: "شما رباتی در خانه خود خواهید داشت  که با روش  های خاص صحبت کردن تان سازگار خواهد شد و می داند که آنها چه معنی می دهند."

تجزیه کننده همچنین می تواند به بینش پژوهشگران برای درک این کمک کند که چگونه کودکان زبان را یاد می گیرند. یک کودک به اطلاعات اضافی و ترکیبی از شرایط مختلف، از جمله گوش دادن به والدین و خواهران و برادران در مورد جهان و همچنین اطلاعات لمسی و بصری برای درک جهان، باید دسترسی پیدا کند." بوریس کاتز، یکی از دانش پژوهان اصلی و رئیس گروه گفت که این یک پازل شگفت انگیز است و  پردازش تمام این ورودی های حسی همزمان کاری بس دشوار می باشد. این کار بخشی از قطعه بزرگتر برای درک این است که چگونه این نوع یادگیری در جهان اتفاق می افتد.

ربات های جدید مانند کودکان زبان یاد می گیرند
ربات های جدید مانند کودکان زبان یاد می گیرند
ارسال شده در تاریخ 1397/08/12


گفتگوی آنلاین