آموختن زبان دوم به کودکان ( ده روش )

آموختن زبان دوم به کودکان ( ده روش )

آموزش زبان به کودکان مقالات

امروزه بسیاری از والدین تمایل دارند تا کودکشان زبان دوم  را بیاموزد. اما در اولین قدم، با انبوهی از کتاب ها و محصولات کمک آموزشی در این رابطه روبرو می شوند. ما لیستی از ۱۰ روش بسیار عالی برای آموزش زبان دوم تهیه کردیم که می تواند به شما کمک زیادی کند.

بهرمندی از مزایای فلش کارت های آموزشی

فلش کارت ها در سطوح مختلف برای انواع زبان آموزان در هر گروه سنی وجود دارند. فلش کارت ها دارای انواع مختلفی بوده که بسته به نوع استراتژی انتخابی شما برای آموزش کودکتان می توانید از آنها استفاده کنید.  فلش کارت تصویری به کودک از طریق بصری آموزش می دهد، اما فلش کارت های متنی با لغات به زبان آموز زبان دوم می آموزند.

مسافرت خارجی

اگر واقعا در مورد یادگیری زبان دوم کودک خود جدی هستید، او را به سفر خارجی ببرید تا در محیط قرار گرفته و زبان دوم را در بستر آن یاد بگیرد. تفاوتی ندارد که زبان اسپانیایی، روسی و انگلیسی ……  یا غیره باشد، کودک در مهد زبان، آن را بهتر می آموزد. این گونه سفرها به قدری خاطره انگیز هستند که کودک شما هرگز فراموش نخواهد کرد.

استخدام پرستار کودک دوزبانه

اگر زمان و مهارت کافی برای آموزش زبان دوم به کودک خود ندارید، پرستاری دوزبانه برای کودک خود استخدام نمایید تا شاهد پیشرفت او در یادگیری زبان دوم باشید. با پرستار دوزبانه کودک شما زبان دوم را به راحتی در خانه می آموزد.

۱۰ روش برای آموختن زبان دوم به کودکان
۱۰ روش برای آموختن زبان دوم به کودکان

شرکت در کلاس های آموزشی زبان

اگر می خواهید که کودکتان در محیطی آرام و دلپذیر زبان دوم بیاموزد، کلاس های آموزشی مخصوص کودکان با محیط بسیار زیبا و خلاقانه، بستری مناسب برای آموزش فرزند شما مهیا کنید

یادگیری زبان دوم از طریق بازی های آنلاین

کودک شما می تواند از طریق بازی های آنلاین به سرعت زبان دوم را یاد بگیرید. سطح زبانی این بازی ها به گونه ای هستند که کودک شما دشواری در آموختن ندارد. این بازی ها را می توانید از گوگل پیدا کنید.

گوش دادن به موزیک خارجی

یادگیری زبان ناخودآگاه بهترین راه برای آموزش زبان به کودک است بدون آن که او متوجه باشد. سعی کنید که کودک در مسیر خانه به مدرسه و بالعکس موسیقی خارجی گوش  دهد و در خانه نیز موسیقی خارجی بگذارید تا گوش او در معرض عبارات و واژه ها قرار گیرد. به این ترتیب بعد از مدتی تمام آنها را تکرار خواهد کرد و آویزه گوش او می گردد.

ثبت نام کودک خود در مدارس مهاجرتی

این مدارس با ایجاد محیطی مشابه به اصلی، فضای یادگیری را برای کودکتان فراهم می نمایند. کودک احساس می کند که واقعا در محیطی قرار دارد که زبان دوم به عنوان زبان مادری بوده و همین امر یادگیری او را تسریع خواهد کرد.

۱۰ روش برای آموختن زبان دوم به کودکان
۱۰ روش برای آموختن زبان دوم به کودکان

صرف غذا در رستوران های ملیت های دیگر (چینی، ایتالیایی …..)

با صرف غذا در رستوران های ملیت های دیگر، این فرصت برای کودک شما فراهم می شود که با لغات و عبارات خاص آن کشور از طریق منو یا تابلوهای نصب شده در رستوران آشنا گردد. اگر خوش شانس باشید، شاید فردی با همان ملیت مثلا چینی در آن جا حضور داشته و فرزند شما از وجود آن بهره ببرد.

استخدام معلم خصوصی

برای آموزش بهتر و خاص تر می توانید یک معلم خصوصی استخدام کنید تا آموزش با ظرافت و دقت بیشتری صورت گیرد و کودک شما در ساعاتی بتواند با معلم خود صحبت کند. حتی می توانید برای کودک خود معلم خصوصی آنلاین بگیرید.