زبان و اندیشه

رابطه زبان انگلیسی با تفکر (بررسی موردی)

زبانشناسی مقالات

در این مطلب به رابطه زبان انگلیسی با تفکر اشاره می کنیم.هدف ظاهری زبان این است که افکار را از یک ذهن به دیگری انتقال دهد. ترجمه تخصصی نیز نقش موثری دارد. زمانی که ترجمه تخصصی نباشد ممکن است معنا و مفهوم جمله به طور کامل عوض شود.

در زبان انگلیسی برای کودکان که والدین خود را (یتیم) از دست داده اند، و برای همسرانی که همسر خود را (بیوه) از دست داده اند، کلمه ای خاص وجود دارد. اما معادلی برای پدر و مادرانی وجود ندارد که فرزندشان را از دست داده اند. اما اغلب در مورد چیزهایی که نمیتوانیم با کلمات به آنها اشاره کنیم، مانند بوییدن و طعم انبه، کریسمس پرندگان و یا نشانه های یک شخص عاشق، فکر می کنیم. حیوانات و نوزادان در دوره پیش از زبان باید قطعا از افکار برخوردار باشند، حتی اگر آنها  زبان نداشته باشند.

ارتباط بدون زبان

ارتباطات به زبان نیازی ندارند. بسیاری از حیوانات به طور موثر با سایر حالت ها ارتباط برقرار می کنند. با این حال، زبان با نمادگرایی و بنابراین با تفکر و اندیشه مفهومی و خلاقیت همبستگی دارند. این دارایی های منحصر به فرد ما را از همه ی حیوانات متمایز ساخته و ما را قادر می سازد تا در فعالیت های بسیار انتزاعی مانند هنر، علم و فلسفه تعامل داشته که ما را به عنوان انسان تعریف می کنند. تصور کنید که زندگی بدون زبان، یعنی بدون توانایی صحبت کردن و بدون یک زبان واقعی چگونه است. زبان برای بنیاد انسان بسیار مهم و حیاتی است.

زبان و رنگ ها

اگر زبان اندیشه را تعیین نمی کند، آیا آن با تفکر در تعامل می باشد؟ به بیان دیگر، چگونه رابطه زبانی که شما با آن صحبت می کنید بر نحوه ی تفکرتان تاثیر می گذارد؟ روسی، یونانی و بسیاری از زبان های دیگر دارای دو کلمه برای آبی، یکی برای سایه های کم رنگ تر، دیگری برای سایه های تیره تر  هستند.

در مقایسه با یونان مدرن، یونان باستان، مشترک با بسیاری از زبان های باستانی، هیچ کلمه خاصی برای آبی ندارد، و هومر در مورد دریا اینگونه می گوید “دریا به رنگ شراب تیره “. اما یونانی های باستان چندین کلمه برای عشق داشتند، از جمله فیلیا، eros، storge و agape، با ترجمه تخصصی هرکدام به یک نوع یا مفهوم متفاوت عشق اشاره داشتند. این به این معنی است که آنها می توانند دقیق تر در مورد عشق صحبت کنند. به طور خلاقانه تر، فرهنگ و جامعه آنها تأکید بیشتری بر عشق داشته اند.

رابطه زبان انگلیسی با تفکر
رابطه زبان انگلیسی با تفکر

کاربرد کلمات

گاهی اوقات فیلسوفان و دانشگاهیان کلمات را برای کمک به آنها در بحث و فکر کردن در مورد یک موضوع می نویسند. در ضیافت، افلاطون کلمه psychagogia، را به کار برد. تا لفاظی را توصیف کند، یعنی کلمه دیگری اختراع کرد. هر زمینه تلاش انسان، به ناچار، اصطلاح تخصصی خود را تکامل می دهد. تعریف یا اصلاح تفکر من در مورد یک موضوع خاص و زبان نردبانی است که با آن من به افکار منحصر به فردتر و پیچیده تر می رسم و اینگونه به رابطه ی زبان انگلیسی با تفکر پی می بریم.

دستور زبان

بیشتر ویژگی های فوق العاده یک زبان در نحوه و دستور زبان و به طور عمیق و نامرئی در زبان مادری قرار داده شده است. به عنوان مثال زبان انگلیسی، از زمان حال کامل برای افرادی استفاده می کند. در اینجا یک مثال مهم تر آمده است: با ترجمه تخصصی از مطالب انگلیسی متوجه می شویم که هنگام توصیف رویدادهای تصادفی، انگلیسی زبان ها تمایل دارند تا در زبان انگلیسی بر عامل بیشتر تأیید کنند (من با اسلحه شلیک کردم). اما اسپانیایی یا ژاپنی زبان ها، ترجیح می دهند عامل را حذف کنند ( اسلحه شلیک کرد ). یک مطالعه نشان داد که انگلیسی زبان ها به احتمال زیاد عوامل وقایع تصادفی را به یاد دارند.
در زبان انگلیسی، افعال بیانگر زمان هستند. یعنی زمان به لحظه صحبت کردن مربوط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید