چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟

چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟ (۹ دلیل)

زبانشناسی مقالات

۹ دلیلی که فرانسوی ها، معتقدند باید زبان فرانسه یاد گرفت را با هم میخوانیم. یادگیری زبان فرانسوی، لذت بردن از یادگیری یک زبان زیبا، غنی و ملودیک است که اغلب آن را زبان عشق نامیده اند. زبان فرانسه یک زبان سازمان یافته است که تفکرات انتقادی را شکل می دهد و مهارت ارزشمندی برای بحث و گفتگو است.

۱٫ زبان جهانی

بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در پنج قاره فرانسوی صحبت می کنند. OIF، سازمان بین المللی کشورهای فرانسوی، شامل ۷۷ ایالت و دولت است. فرانسوی دومین زبان بعد از زبان انگلیسی است که در جهان یاد داده می‌شود و ششمین زبان مورد استفاده در جهان است.

۲٫ بازار کار فرانسوی‌ زبان‌ها

توانایی صحبت کردن به زبان فرانسه علاوه بر انگلیسی مزیتی بر بازار کار بین المللی است. دانستن زبان فرانسه، درهای شرکت‌های فرانسه و دیگر نقاط فرانسوی زبان جهان (کانادا، سوئیس، بلژیک و قاره آفریقا) را باز می‌کند. فرانسه به عنوان پنجمین اقتصاد بزرگ و سومین مقصد برای سرمایه‌گذاری در جهان، یک شریک اقتصادی مهم است.

۳٫ زبان فرهنگی

فرانسوی، زبان بین المللی آشپزی، مد، تئاتر، هنرهای تجسمی، رقص و معماری است. دانستن زبان فرانسه، دسترسی به آثار بزرگ ادبیات فرانسه، و همچنین فیلم ها و آهنگ ها را فراهم می کند. فرانسوی زبان ویکتور هوگو، مولیر، لئوپولد سندارنگور، ادیت پیاف و ژان پل سارتر است.

۴٫ زبان برای سفر

فرانسه یکی از نقاط توریستی جهان است و سالانه بیش از ۷۹.۵ میلیون بازدیدکننده را جذب می کند. حتی کمی توانایی صحبت کردن فرانسوی موجب لذت بردن از سفر به پاریس و تمام مناطق فرانسه (از کوه های کوهستان کوته دوزور تا قله های سرازیری آلپ ها از طریق خط ساحلی ناهموار بریتانی) می‌شود. همچنین دید مردم را نسبت به فرهنگ فرانسه، ذهنیت و روش زندگی آن‌ها باز می‌کند. فرانسه در سفر به آفریقا، سوئیس، کانادا، موناکو و دیگر مکان ها مفید است.

چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟
چرا زبان فرانسه یاد بگیریم؟

۵٫ زبان برای تحصیل

فرانسوی صحبت کردن، فرصت‌های تحصیلی را در دانشگاه‌های مشهور فرانسه و مدارس تجاری باز می کند، که در میان موسسات عالی آموزش عالی در اروپا و جهان قرار دارد. دانش آموزانی با سطح خوب فرانسوی واجد شرایط دریافت کمک مالی دولت فرانسه برای ثبت‌نام در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در فرانسه می‌‌شوند.

۶٫ زبان دوم مجامع بین المللی

فرانسوی، زبان رسمی سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک، صلیب سرخ بین المللی و دادگاه های بین المللی است. فرانسوی زبان سه شهر است که مؤسسات اتحادیه اروپا مستقر هستند: استراسبورگ، بروکسل و لوکزامبورگ.

۷٫ اینترنت و زبان فرانسه

پس از زبان انگلیسی و آلمانی، فرانسوی سومین زبان رایج در اینترنت است. با وجود اینکه اسپانیایی سومین زبانی است که در جهان استفاده می‌شود، در اینترنت فرانسوی بیشتر از اسپانیایی رایج است.

۸٫  یادگیری به عنوان یک سرگرمی

زبان فرانسه ، زبان آسان برای یادگیری است. روش‌های زیادی وجود دارد که یادگیری زبان فرانسه را برای کودکان و بزرگسالان لذت‌بخش می‌کند.  زمان زیادی طول نمی‌کشد تا به سطحی برسید که با فرانسوی زبان‌ها بتوانید ارتباط برقرار کنید.

۹٫ یک زبان برای یادگیری زبان های دیگر

فرانسوی پایه خوبی برای یادگیری زبان‌های دیگر، به ویژه زبان های رومانسی (اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی و رومانیایی) و همچنین انگلیسی است، زیرا ۵۰ درصد از واژگان فعلی انگلیسی از فرانسه گرفته شده است.

دیدگاهتان را بنویسید