فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه

فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه

آشنایی با فرهگ کشورها مقالات

به محض صحبت در مورد فرهنگ فرانسه ، تنها تصویر پاریس، مهد مد، غذا، هنر و معماری در ذهن افراد نقش می بندد، اما زندگی در خارج از این شهر بسیار متفاوت است. کلمه “فرهنگ” در واقع از فرانسه آمده است.
از لحاظ تاریخی، فرهنگ فرانسوی تحت تأثیر فرهنگ سلتیک و گالو-رومی و همچنین فرانک، قبیله ژرمنی قرار گرفته و فرانسه در ابتدا به عنوان منطقه غربی آلمان به نام راینلند بوده، اما بعدا به قلمرویی به نام گالو در طول عصر آهن و رومی تبدیل گشته است.

زبان فرانسه

به گفته بی بی سی، فرانسوی زبان رسمی و زبان اول ۸۸ درصد از جمعیت و زبان غالب ۷۰ میلیون نفر از ساکنان کشور است. به گفته وزارت امور خارجه فرانسه، فرانسوی دومین زبان خارجی است که به طور گسترده در جهان شناخته شده و حدود ۱۲۰ میلیون دانش آموز دارد.

طبق گفته ی بی بی سی، حدود ۳ درصد از جمعیت فرانسه به گویش های آلمانی صحبت می کنند و گروه کوچکی با زبان فلامی در شمال شرقی نیز وجود دارند. عربی سومین زبان رسمی اقلیت در این کشور است.

کسانی که در نزدیکی مرز ایتالیا سکونت دارند، ایتالیایی را به عنوان زبان دوم صحبت کرده و در مرز فرانسه و اسپانیا افراد با زبان های باسکی صحبت می کنند.

سایر گویش ها و زبان ها عبارتند از کاتالان، برتون (زبان سلتیک)، گویش اکسیتان و زبان های مستعمرات سابق فرانسه، از جمله کابیل و کریول انتلی.

فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه
فرهنگ و آداب و رسوم فرانسه

مذهب

کاتولیک مذهب غالب فرانسه است. در نظرسنجی موسسه افکار عمومی فرانسه (IFOP)  ۶۴درصد جمعیت (حدود ۴۱٫۶ میلیون نفر) کاتولیک روم هستند. ادیان دیگر فرانسه شامل اسلام، بودیسم و ​​یهودیت می باشند. طبق گزارش سیا، ۲۳ تا ۲۸ درصد از مردم فرانسه هیچ مذهبی ندارند.

ارزش ها

فرانسوی ها در مورد ملت و حکومت خود بسار متعصب بوده و هر گونه نظر منفی در مورد کشورشان را نفی می کنند. توریست ها، به ویژه آمریکایی ها، اغلب آنها را بی ادب می دانند.

براساس مطالعه ای که از سوی آژانس تحقیقاتی ملی فرانسه در مورد ایدز انجام شده است، فرانسوی ها  اهل روابط عاشقانه بوده و یک نگرش آزاد نسبت به رابطه جنسی خارج از ازدواج دارند. حتی سیاستمداران کشور نیز در تلاش برای پنهان کردن روابط نامشروع خود هستند. به عنوان بازتابی از طبیعت سکولار کشور، به طور معمول، سرپرستی کودکان تنها به زوج های متاهل داده می شوند.

غذاهای فرانسوی

غذاها و شراب ها در همه سطوح اجتماعی و اقتصادی مهم و حیاتی هستند و اجتماعی بودن با شام های طولانی مشخص می گردد. در حالی که سبک های پخت و پز تغییر کرده اند تا غذاها سبک تر باشند، بسیاری هنوز هم پخت و پز فرانسوی را با سس های سنگین و طبخ پیچیده می شناسند. یکی از غذاهای کلاسیک فرانسوی boeuf bourguignon  بوده که از گوشت گاو  خوابیده شده در شراب قرمز، سس، پیاز و قارچ تهیه شده است.

لباس
پاریس به خاطر خانه های مد پیشرفته مانند Dior، Hermes، Louis Vuitton و Chanel معروف است. بسیاری از فرانسوی ها در یک سبک پیشرفته، حرفه ای و شیک  لباس می پوشند، اما بیش از حد سرسخت نیستند. لباس های معمولی شامل لباس های شب زیبا،کت و شلوار، کت های بلند، روسری و دستمال گردن می شوند.