رابطه زبان با سنت و فرهنگ

رابطه زبان با سنت و فرهنگ هر کشور

زبانشناسی مقالات

ارتباط سنت و فرهنگ با زبان

رابطه بین زبان، سنت و فرهنگ بسیار عمیق است. بخش بزرگی از سنت و فرهنگ توسط زبان و از طریق تدریس انتقال می یابد. زبان مهم است، زیرا انسانها دارای تاریخی هستند که حیوانات ندارند و به عنوان وسیله ای برای برقراری ارتباط با ارزش ها، باورها و آداب و رسوم بوده و دارای یک عملکرد اجتماعی مهم است و باعث احساس هویت و همبستگی گروهی می شود. زبان وسیله ای است که از طریق آن فرهنگ و سنت های آن و ارزش های مشترک منتقل و حفظ می شود.

زبان ها در طول زمان تغییر می کنند. در کشورهای صنعتی، تغییرات در زبان سریعتر هستند و به تسریع درک مهارت های جدید و تکنیک های سازگاری با محیط های جدید یا شرایط تغییر یافته کمک می کنند.

رابطه زبان با سنت و فرهنگ
رابطه زبان با سنت و فرهنگ

زبان رسمی در آفریقا جنوبی

در آفریقای جنوبی ۱۱ زبان رسمی وجود دارد. شورای زبان آفریقای جنوبی (PanSALB) برای نظارت بر معقول بودن زبان، حقوق زبانی، مبارزه نقض قوانین و نظارت و حل شکایات مربوط به استفاده از زبان و همچنین توسعه و ترویج زبانهای بومی تاسیس شده است.

دیدگاه جویس مادیبا

مدیر بخش ارشد PanSALB، جویس مادیبا، در سال ۲۰۱۷ اعلام کرد که ما برای ترویج فرهنگ خواندن و نوشتن در میان دانش آموزان که بسیار  اهمیت دارد با چالش های علمی زیادی روبرو هستیم که می توانند مانع خواندن و نوشتن آنها شوند. اگر در یک کودک انگیزه برای خواندن  ایجاد شود، آن کودک خواندن و تمایل به خواندن را حتی پس از مدرسه باید توسعه دهد.” او گفت که هنرمندان احساسات و پیام های زندگی را از طریق آثار ادبی اعم از شعر، عجایب، بیوگرافی، نوشته های تاریخی و رمان ها بیان می کنند. او گفت: “ما همیشه فرزندان خود و همچنین بزرگسالان را تشویق می کنیم تا کتاب هایی را مطالعه کنند که  به زبان های بومی ما نوشته شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید