تاثیر زبان انگلیسی در زندگی افراد

تاثیر زبان انگلیسی در زندگی افراد(۱۰دلیل)

تدریس زبان خارجی مقالات

چرا یادگیری زبان انگلیسی به نظر دشوار و وقت گیر است، هنگامی که شما در یک کشور انگلیسی زبان زندگی نمی کنید؟

این ۱۰ دلیل بسیار مهم توضیح می دهند که تسلط بر زبان انگلیسی لازم است.

۱.ارتباط با دیگران

شما می دانید که افراد برای برقراری ارتباط در ایالات متحده، انگلستان، استرالیا یا کانادا به زبان انگلیسی صحبت می کنند، اما این فقط درصد کوچکی از افرادی است که انگلیسی زبان هستند. در واقع تعداد بیشتری از افراد با زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم به زبان انگلیسی صحبت می کنند.

اگر سه نفر از مکزیک، تایلند و لبنان در یک دیدار با یکدیگر ملاقات کنند، به احتمال زیاد به چه زبانی آنها ارتباط برقرار خواهد کرد؟ احتمالا چینی نیست و آنها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. برآورد شده که بیش از ۱،۴ میلیارد نفر با انگلیسی به عنوان زبان دوم صحبت می کنند.

انگلیسی دارای ارزش جهانی است و در سراسر جهان تمام درب های ارتباطات را باز می کند، تا بتوانید با افراد مختلف در  تمام جهان ارتباط برقرار کنید، به همین دلیل یادگیری زبان انگلیسی از اهمیت زیادی برخوردار شده است.

۲.سرگرمی

فیلم ها و کتاب ها، بیشتر به زبان انگلیسی تا زبان های دیگر نوشته شده اند. اگر چه بعضی از این آثار ترجمه گردیده، دوبله شده یا دارای زیرنویس هستند، بسیاری از آنها تاخیر زیادی با ترجمه ندارند. اگر شما می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید، می توانید از آخرین نسخه های ترجمه نشده آنها لذت ببرید.
بیشتر موسیقی های محبوب، توسط نوازندگان و گروه های انگلیسی و آمریکایی در سراسر جهان پخش می شود. این خیلی سرگرم کننده تر و مهیج تر است، زیرا شما همچنین

می توانید معانی اشعار و منابع فرهنگی در آهنگ ها را درک کنید. انگلیسی برای کسانی که می توانند آن را درک کنند و خواهان لذت بیشتری در زندگی خود هستند، بسیار سرگرم کننده می باشد.

۳. افزایش آگاهی در مورد فرهنگ ها

زبان و فرهنگ ارتباط نزدیک باهم دارند و یادگیری زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد که در مورد فرهنگ کشورهای انگلیسی زبان یاد بگیرید. به گفته ویکی پدیا، از سال ۲۰۱۲، انگلیسی زبان رسمی ۸۸ کشور مستقل و غیر مستقل است. زبان می تواند به افق های شخصی مردم باز گردد. این می تواند به افراد کمک کند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و بتوانند در مورد تفاوت های فرهنگی و شیوه های مختلف زندگی خود به یکدیگر آموزش دهند. همچنین، می تواند به ایجاد جایگاه بهتر در جهان کمک کند، در حالیکه افراد تفاوت های دیگران را درک کرده و احترام بیشتری برای همدیگر قائل هستند.

۴. برای سفر به جهان

زبان انگلیسی عمدتا زبان مورد استفاده برای سفرهای بین المللی است. اگر می خواهید از ایالات متحده، بریتانیا، کانادا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و دیگر کشورهای انگلیسی زبان بازدید کنید، بسیار مفید خواهد بود. این همه قضیه نیست. همانطور که در بالا ذکر شد، انگلیسی توسط بسیاری از افراد به عنوان زبان اول یا دوم در سراسر جهان صحبت می شود. بنابراین مهم نیست که کجا سفر می کنید، حتی در کشورهای غیر انگلیسی زبان نیز احتمال دارد برخی از مردم محلی انگلیسی صحبت کنند.

در فرودگاه ها، ایستگاه های قطار، هتل ها، رستوران ها و جاذبه های توریستی، اطلاعات ایمنی و دستورالعمل ها معمولا به زبان انگلیسی ارائه می شود. بنابراین اگر زبان محلی را نمی دانید، می توانید اطراف خود را ببینید و در مورد مکان های تاریخی و فرهنگی یاد بگیرید. اگر زبان محلی را نمی دانید، با دانستن انگلیسی احساس امنیت و اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت.

تاثیر زبان انگلیسی در زندگی افراد
تاثیر زبان انگلیسی در زندگی افراد

۵. بهبود فرصت های حرفه ای

اشتغال یکی دیگر از دلایل این است که شما باید به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید. انگلیسی تنها و مهم ترین زبان برای انجام تجارت می باشد. اگر شما به دنبال یک شغل خوب هستید، صحبت کردن انگلیسی به احتمال زیاد شانس شغلی شما را بهبود  می بخشد.

در بین شرکت های چند ملیتی و شرکت های بین المللی، یادداشت ها، ایمیل ها، جلسات کاری و تماس های تلفنی اغلب به زبان انگلیسی برگزار می شوند. اگر به دنبال حرفه ای در علوم پزشکی، علوم رایانه و زمینه های فناوری هستید، زبان انگلیسی ضروری است.

انگلیسی همچنین یک زبان رسمی برای بسیاری از سازمان های بین المللی مانند سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ناتو و بانک جهانی است.

۶. مزایای بیشتر

یاگیری زبان انگلیسی نه تنها به شما کمک می کند که بهتر کار کنید، بلکه می تواند باعث می گردد تا حقوق و دستمزد بهتری را به دست آورید. کارکنانی که انگلیسی صحبت می کنند، می توانند کسب و کار بیشتری را اداره کرده  و با دیگران ارتباط برقرارنمایند.

۷.دسترسی بی پایان به اطلاعات رایگان

در عصر اطلاعات،یادگیری زبان انگلیسی به شما اجازه می دهد تا به مقادیر وسیعی از اطلاعات از طریق اینترنت بدون هیچ هزینه ای دسترسی داشته باشید. بر اساس یک مطالعه ۲۰۱۳ توسط W3Techs، تقریبا ۵۵ درصد از وب سایت هایی که بیشتر بازدید می شوند به زبان انگلیسی هستند. علاوه بر این تخمین زده شده است که ۳۶ درصد از ۲۰۰ میلیون کاربر اینترنت میتوانند به زبان انگلیسی ارتباط برقرار کنند. از لحاظ حجم، صفحات وب بیشتر به زبان انگلیسی تا هر زبان دیگری هستند. شما فرصت های بی شماری برای کسب اطلاعات آزاد در مورد بسیاری از موضوعات مختلف خواهید داشت.

۸.گسترش دانش

تنها در ایالات متحده حدود ۴،۴۹۵ دانشگاه وجود دارد که دانش آموزان می توانند تحصیل کنند و همچنین دانشگاه های دیگری در سایر کشورها به زبان انگلیسی وجود دارند. ندانستن زبان انگلیسی، دانشجویان را برای تحصیل در خارج از کشور، یا برای گرفتن مدرک، انجام تحقیقات و یا حتی برای یک ترم تحصیلی دل سرد می کند.

۹. یافتن دوستان جدید و روابط حرفه ای

یادگیری زبان انگلیسی یک راه عالی برای دیدار با افراد جدید، به ویژه در کشورهای دیگراست. اینترنت فرصت هایی را برای شناخت مردم در سراسر جهان باز کرده است. چت،  راهی آسان برای دیدار و دوستی با دوستان جدید است. بسیاری از افرادی که به زبان های مختلف صحبت می کنند، عشق زندگی شان را از طریق زبان انگلیسی پیدا کرده اند. چه کسی می داند، شاید برای شما هم اتفاق بیفتد.

۱۰.ابزاری سودمند

در نهایت، فراموش نکنید که اگر زبان انگلیسی را یاد گرفتید، آن را به دیگران آموزش بدهید. پس از یادگیری زبان انگلیسی، توانایی ارزشمندی دارید که می توانید برای کمک به دیگران استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر شما فرزندانی دارید، می توانید با آنها تمرین کرده یا به آنها در تکالیف شان کمک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید